نماينده حزب عدالت و توسعه در مجلس نمايندگان مغرب:

جهان عربی و اسلامی، عمق راهبردی دولت جدید مغرب

جهان عربی و اسلامی، عمق راهبردی دولت جدید مغرب
پنج‌شنبه 15 دی 1390 - 09:54

نماينده حزب عدالت و توسعه در مجلس نمايندگان مغرب، گفت جهان عربي و اسلامي، عمق راهبردي دولت جديد مغرب به شمار مي روند.

" رضا بن خلدون " روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: برنامه دولت "عبدالإله بن كران" بر نقش پيشرو مغرب در جهان عربي و آفريقايي تاكيد دارد.

وی افزود: در برنامه دولت بن كران، 5 محور مهم شامل هويت، دفاع از آرمان هاي ملت و محورهاي اقتصادي، اجتماعي و سياست خارجه  وجود دارد که همه مغربی ها خواهان اجرای آن هستند.

بن خلدون خاطرنشان كرد كه حزب عدالت و توسعه مغرب كشورهاي عربي و اسلامي را عمق راهبردی خود مي داند و در نتيجه بايد تعادل بسياري ميان روابط با اتحاديه اروپا از يك سو و جهان عربي و اسلامي از سوي ديگر وجود داشته باشد.

نماينده حزب عدالت و توسعه در مجلس نمايندگان مغرب،خاطرنشان كرد كه اين مساله مي تواند به ايجاد اتحاديه مغربي واقعي كه از نظر جغرافیای سیاسی، نه تنها براي مغرب بلكه براي همه كشورهاي مغرب عربي بسيار مهم است، كمك كند.

بن خلدون همچنين در بخش ديگري از سخنانش از فلسطين به عنوان موضوع مهم و اصلي ياد كرد و گفت: به هيچ وجه نمي توان قضيه فلسطين را ناديده گرفت.

وي اظهار داشت: مغرب در گذشته نقشي مهم در رویدادهای خاورميانه داشته است و ما بايد به سرعت و با ديپلماسي زيركانه و متعادل نقش خود را دراين زمينه فعال كنيم و روابط خود را با كشورهاي جهان اسلام قوي نماييم.

اين نماينده مغربي به حاشيه راندن زنان در تركيب دولت جديد مغرب را رد كرد و گفت: مشكلي كه وجود دارد، اين است كه بعضي از احزاب زنان را به عنوان نامزد معرفي نكرده بودند و اميدواريم درصورت اصلاح كابينه درآينده، شاهد حضور بيشتر زنان در دولت جديد باشيم.

محمد ششم پادشاه مغرب روز سه شنبه عبدالله بن کران رئیس حزب اسلامگرای عدالت و توسعه و پیروز انتخابات پارلمانی را رسما به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی کرد.

برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در مغرب به دستور محمد ششم در پاسخ به اعتراضات گسترده مردمی برای اجرای اصلاحات و کاهش اختیارات پادشاه برگزار شد که حزب اسلامگرای عدالت و توسعه در آن پیروز شد.

اعضای کابینه جدید مغرب یک ماه پس از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور با حضور در مقابل محمد ششم پادشاه مغرب سوگند یاد کردند.

4 - 18:07 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها