سرنوشت مبهم مهندسان ایرانی در حمص

سرنوشت مبهم مهندسان ایرانی در حمص
پنج‌شنبه 15 دی 1390 - 11:34

اگرچه مسئولان نيروگاه جندر که هفت تن از مهندسان ايراني اين نيروگاه در شهر حمص سوريه ربوده شده اند، تاکيد مي کنند که اين افراد غير نظامي و از نيروهاي فني بوده اند، اما هنوز از سرنوشت آنها هيچ اطلاعي در دست نيست.

به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری العالم از دمشق، ربوده شدن مهندسان ايراني در شهر حمص در مركز سوريه در حالي است كه كارمندان نيروگاه برق جندر که مهندسان ایرانی در آن فعالیت داشتند، تاكيد می کنند كه اين مهندسان افرادي غيرنظامي هستند و يك گروه مسلح آن ها را ربوده و به مكاني نامعلوم برده اند.

نيروگاه برق جندر در حمص يكي از مهم ترين طرح هاي خدمات رساني ایران است كه بر اساس توافقنامه همكاري ميان ايران و سوريه به ثمر نشسته است، اجراي اين طرح تحت نظر شماري از مهندسان و متخصصان فني ايراني انجام مي گيرد كه هفت تن از آنان در روز بيستم ماه گذشته ميلادي در مسير نيروگاه ربوده شدند.

يكي از كارمندان نيروگاه به خبرنگار شبكه العالم، گفت: آن ها با ما همكار بودند، اما در مسير نيروگاه توسط افراد ناشناس ربوده شده و به مكاني نامعلوم برده شدند و تاكنون هيچ اطلاعي از آنان در دست نيست.

فعاليت مهندسان و متخصصان فني ايران تنها در قالب سازندگي و خدمات رساني و در چارچوب توافق همكاري ايران و سوريه صورت مي گيرد.

" مرتضي گنجي زاده " رييس شركت ايراني سرمايه گذار در نيروگاه جندر در شهر حمص به شبكه العالم، گفت: اسناد و مدارك موجود ثابت مي كند که افراد ربوده شده نزد ما كار مي كردند.

وی تصریح کرد: شركت ما چهار سال است كه در حال احداث نيروگاه برق جندر است و تاكنون 70 درصد از نيروگاه تكميل شده است، اين نيروگاه علاوه بر برق، فرصت هاي شغلي مناسبي را براي جوانان سوري تامين مي كند.

گنجی زاده افزود: همه پرسنلي كه در اين نيروگاه كار مي كنند، مهندس و متخصصان فني هستند.

به گزارش خبرنگار العالم، ربوده شدن مهندسان ایرانی موجب کاهش تولید این نیروگاه شده است. نیروگاهی که 500 مگاوات از انرژي برق شهر حمص را تامين مي كند.

20:41- 4

پربیننده ترین خبرها