با پیش بینی پیشتازی اسلامگرایان

انتخابات پارلمانی مصر پایان یافت

انتخابات پارلمانی مصر پایان یافت
پنج‌شنبه 15 دی 1390 - 13:43

سومين و آخرين مرحله انتخابات مجلس قانونگذاري در مصر پس از دو مرحله اي كه اسلامگرايان در آن پيشگام بودند، به پايان رسيد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم از قليوبيه مصر، نشانه هاي اوليه راي گيري در استان قليوبيه حاكي از مشاركت راي دهندگان به ميزان 60 الي 65 درصد است؛ در اين مرحله برخي تخلفات تا آخرين ساعات راي گيري در خارج از كميته هاي اخذ راي ثبت شد؛ مانند توزيع تراكت هاي تبليغاتي ميان راي دهندگان كه بر طبق قانون تخلف به حساب مي آيد.

"ايمن حمزه" نويسنده و روزنامه نگار مصری به شبكه خبري العالم، گفت: تبليغات انتخاباتي بايد يك روز قبل از انتخابات متوقف شود، اما يكي از نامزدها اقدام به چسباندن پوستر تبليغاتي خود در محل رای گیری کرد.

همانند دو مرحله اول و دوم، نشانه ها حاكي از پيروزي اسلامگرايان در مرحله سوم است و این که کرسی های پارلمان آتي مصر را جريانهاي اسلامگرا يعني حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان المسلیمن، و حزب سلفي النور به خود اختصاص دهند.

در اين مرحله نامزدهاي انتخاباتي برای  498 كرسي پارلمان رقابت کردند.

"محمدعبدربه" يكي از نامزدهاي اسلامگرا درباره استقبال رای دهندگان از اسلام گرايان در انتخابات، گفت: اين امر نشان دهنده شوق و اشتياق مردم مسلمان مصر براي اجراي شريعت اسلامي در همه امور زندگي است.

يكي از راي دهندگان اظهار داشت: شايد علت استقبال مردم، آن است كه  احساس مي كنند اسلام گرايان حقوقشان را به آنها بازخواهند گرداند و یا شاید اینکه عقیده دارند كه جريان اسلامگرا به دور از رژيم سابق و همه تجاوزات و تخلفات رژیم پیشین هستند.

با بستن حوزه های رای گیری، مصريها مرحله انتخاب نمايندگان در پارلمان آتي را به پايان رساندند با اين اميد كه نمايندگان منتخب مسئوليت تحقق اهداف انقلاب و رهايي از عناصر پس مانده رژيم سابق را به عهده بگيرند.

4 - 08:44

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها