تيراندازي بسوي زنان تظاهركننده بحريني

تيراندازي بسوي زنان تظاهركننده بحريني
پنج‌شنبه 15 دی 1390 - 14:25

نيروهاي رژيم آل خليفه به سوي زنان بحريني شركت كننده در راهپيمايي به مناسبت "روز زن اسير" در روستاهاي ستره و تار ، تيراندازي كردند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم، حمله نيروهاي رژيم بحرين به زنان در جزيره " ستره " در حالي صورت گرفت كه زنان در چارچوب مراسم روز زن اسير اقدام به تظاهرات مسالمت آميز كرده بودند.

خبرنگار العالم همچنين گزارش داد كه نيروهاي سعودي و بحريني تظاهرات مسالمت آميز ساكنان روستاي "بني جمره" به مناسبت روز زن اسير را سركوب كردند.

مقامات بحرين همچنان در برخي از مناطق كشور به بهانه مشاركت در اعتراضات مردمي مسالمت اميز شهروندان را بازداشت مي كنند.

نيروهاي رژيم بحرين با حمايت نيروهاي اشغالگر سعودي در جزيره ستره اقدام به يورش به خانه ها و بازداشت تعدادي از جوانان كردند.

اين نيروها برخي از مناطق اين جزيره را با ماشينهاي نظامي محاصره و سپس با حمله به خانه ها برخي جوانان اين منطقه را بازداشت كردند.

جزيره ستره همچنين شاهد رويارويي ميان نيروهاي بحريني و معترضان پس از حمله به مراسم عزاداري نوجوان شهيد بحريني به نام هاشم سعيد است.

در منطقه نويدرات نيز نيروهاي رژيم بحرين به تعدادي از منازل شهروندان يورش بردند و برخي افراد را به بهانه مشاركت در اعتراضات مردمي بازداشت كردند.

به دليل حمله نيروهاي رژيم آل خليفه به مراسم عزاداري شهيد هاشم سعيد در جزيره ستره و شليك گاز اشك آور و گلوله دهها نفر از غيرنظاميان بحريني زخمي شدند.

منابعي به شبكه خبري العالم اعلام كردند كه موارد خفگي بسياري در ميان عزاداران مشاهده شد چرا كه نيروهاي رژيم ورودي هاي جزيره ستره را بستند و مصدومان به ناچار در خانه ها درمان مي شوند.

در اعتراض به اقدام نيروهاي رژيم در سركوب مراسم عزاداري، در مناطق متعددي از بحرين مانند ابوصيبع، كرانه، جفير،  معامير، سار، كرزكان و عكر تظاهرات برگزار شد كه نيروهاي رژيم با معترضان با خشونت برخورد كردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها