نایب رییس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجی مجلس عنوان کرد

هشدار به غرب درباره عواقب تحریم نفتی ایران

هشدار به غرب درباره عواقب تحریم نفتی ایران
پنج‌شنبه 15 دی 1390 - 18:01

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، حضور نظامي خارجي در منطقه خليج فارس و درياي عمان را براي ترساندن كشورهاي منطقه از ايران و فروش گسترده تسليحات به اين كشورها دانست و هشدار داد: در صورت جلوگيري از فروش نفت ايران در بازارهاي جهاني، تهران درسي فراموش نشدني به غرب خواهد داد.

حجت الاسلام "حسين ابراهيمي" روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: رزمايش نظامي اخير ايران در آبهاي خلیج فارس در تنگه هرمز و درياي عمان بسيار بزرگ و با اهمیت بود و تجهيزات و سلاحهاي بسيار زيادي در آن به كار رفت، به خصوص كه اين سلاحها با تجارب و مهارتهاي بومي ساخته شده است.

وي افزود: فرماندهي نظامي ايران هشدار مهمي به ايالات متحده داده است كه ناوهاي خود را به منطقه خليج فارس باز نگرداند؛ كشورهاي منطقه به منافع خود واقف هستند و مي توانند امنيت منطقه را تامين كنند.

ابراهيمي تاكيد كرد: تكيه به نيروهاي خارجي در منطقه مخالف با تعاليم اسلام و قرآن است.

وي توانايي غرب در جلوگيري از صادرات نفت ايران را به خصوص كه اكثر نفت ايران به كشورهاي آسيايي صادر مي شود، بعيد دانست و درباره تلاش براي جلوگيري از رسيدن نفت ايران به بازارهاي جهاني هشدار داد.

نایب رییس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجی مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: در صورتي كه نيروهاي غربي مانع فروش نفت ايران شوند، ايران همه اقدامات لازم را انجام خواهد داد و درسي فراموش نشدني به آنها خواهد داد، نيروهاي مسلح ايران قدرت لازم براي اين كار را دارند.

ابراهيمي گفت: جمهوري اسلامي ايران از قدرت و اقتدار لازم براي دفاع از منافع خود و ايجاد امنيت و ثبات در منطقه برخوردار است و وجود نيروهاي خارجي تنها به ناامني منجر خواهد شد.

وي افزود: تهديدات آمريكا به ايران نگراني بسياري را در كشورهاي منطقه به علت وجود پايگاه هاي آمريكا در اين كشورها، ايجاد مي كند، اما ايران با همكاري كشورهاي همسايه مي تواند امنيت و ثبات را در منطقه برقرار كند و نيازي به حضور نيروهاي خارجي نيست.

4-22:33

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها