اعتراضات تونسيها به وضعيت معيشتي

اعتراضات تونسيها به وضعيت معيشتي
پنج‌شنبه 15 دی 1390 - 19:01

تونس (العالم) – شهرهاي مختلف تونس از جمله پايتخت اين كشور صحنه اعتراض هاي مردمي براي بهبود وضعيت كارمندان و كارگران و رفع مشكل بيكاري است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم ، با افزايش ميزان اعتراض ها و تجمع ها در شهرهاي مختلف تونس براي مطالبه كار وحقوق كارگران و شهروندان و طبقات متوسط جامعه، از دولت جديد تونس انتظار مي رود كه به طور جدي با اين خواسته ها تعامل كند تا كشور دچار بحران نشده و وضعيت اقتصادي كشور فلج نشود.

يكي از تظاهركنندگان به خبرنگار گفت: من از شش ماه پيش بيكارم و هيچ حقوقي ندارم و درعين حال هزينه هايي بر عهده ماست كه بايد آن را بپردازيم.

يكي ديگر از تظاهركنندگان خاطرنشان كرد: بسياري از كارگران و كارمندان به محض ارتكاب يك اشتباه كوچك از كار اخراج مي شوند بدون اين كه به آنان حق و حقوقي پرداخت شود.

" حسين العباسي " دبير اتحاديه كل كارگري تونس ، درمصاحبه با العالم ، تصريح كرد: ما تجمعي را در مقابل وزارت امور اجتماعي برگزار كرديم و از طريق گفت وگو مشكل را با مسئولان اين وزارتخانه حل كرديم و معترضان به سركارشان بازگشتند.

وي از اتهامات وارده به اتحاديه كل كارگري تونس مبني بر دست داشتن در تحصن ها و تجمع هاي فعلي كشور انتقاد و ابراز اميدواري كرد كه دفتر جديدي كه اين اتحاديه در روزهاي اخير افتتاح كرده است بتواند در شرايط فعلي كشور در زمينه حل مشكلات اقتصادي واجتماعي همكاري نزديكي با دولت جديد داشته باشد.

"حفيظ حفيظ " معاون دبير كل اتحاديه كل كارگري تونس هم درمصاحبه با العالم گفت: روابط با دولت جديد بستگي به ميزان پايبندي طرف ها به خواسته هاي كارگران و كارمندان دارد و اگر دولت مي خواهد كه به بهبود وضعيت شهروندان تونسي كمك كند ، ما كاملا" آماده همكاري هستيم.

5-11:10

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها