سفر ویلتمن به قاهره برای فشار بر سوریه

سفر ویلتمن به قاهره برای فشار بر سوریه
پنج‌شنبه 15 دی 1390 - 19:15

دبير مجلس سوريه هدف از تحركات آمريكا و غرب عليه سوريه را سرپوش گذاشتن بر شكست هاي مستمر آنان در منطقه دانست وگفت: سفر اخير جفري ويلتمن معاون وزير امور خارجه آمريکا به قاهره باهدف فشار به اتحاديه عرب عليه سوريه صورت گرفته است .

" خالد العبود " روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم در دمشق، گفت: آمريكا كه در منطقه دچار شكست هاي متوالي شده است، اكنون درصدد اعمال فشار بر هيات اعزامي ناظران اتحاديه عرب در سوريه است.

وي سفر جفري ويلتمن معاون وزير خارجه آمريكا به قاهره را در راستاي سياست واشنگتن براي ديكته كردن خواسته هاي خود به اتحاديه عرب ارزيابي كرد.

العبود با اشاره به تحركات غرب در منطقه همانند مواضع سیاسی علیه رزمایش ایران در آب های خلیج فارس، مذاکرات تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در اردن و انتخابات آتی فرانسه و آمریکا، گفت: بررسی این تحولات دلیل مواضع خصمانه آمریکا و اروپا علیه سوریه را نشان می دهد.

نماینده پارلمان سوریه، تصريح كرد: شتاب آمريكا در تحريك شوراي امنيت عليه سوريه بعد از موضع ايران در پي رزمايش اين كشور در خليج فارس صورت گرفت؛ دلیل دیگر شتاب آمریکا، گزارش هاي هيات ناظران اتحاديه عرب مبني بر حضور گروه هاي مسلح در سوريه است.

وي با اشاره به اینکه آمريكا با اتحاديه عرب در ارتباط است و از عملكرد هيات ناظران اين اتحاديه نيز اطلاع دارد، اظهار داشت: رفتارهاي اخير آمريكا براي سرپوش گذاشتن بر شكست اين كشور در منطقه و اثبات وجود سياسي اش است.

العبود افزود: سياست آمريكا در منطقه از ديدگاه افكار عمومي آن كشور با دو مشكل مواجه است، اولا ايران در منطقه خليج فارس آمريكا را تحت فشار قرار داده است و ثانيا سوريه نيز بيش از 9 ماه است كه با قدرت در مقابل فشارهاي آمريكا ايستادگي مي كند؛ به همين دليل آمريكا در پي پشت سر گذاشتن اين شكست ها و منحرف كردن افكار عمومي به سوي مسائل ديگر است.

وي تاكيد كرد که سفر معاون وزير امور خارجه آمريكا به قاهره براي ديدار با مسئولان مصري و اطلاع از وضعيت مصر درپي انقلاب نيست، بلكه براي ديكته كردن سياست هايي است كه واشنگتن مي خواهد از طریق اتحادیه عرب بر سوریه اعمال کند.

 05 – 22:25



پربیننده ترین خبرها