مدیر مرکز عربی مطالعات ایران:

ترکیه مخالف هرگونه تحریم علیه ایران است

ترکیه مخالف هرگونه تحریم علیه ایران است
پنج‌شنبه 15 دی 1390 - 19:40

مدير مركز عربي مطالعات ايران با اشاره مذاکرات صورت گرفته در سفر احمد داوود اوغلو وزير امور خارجه ترکيه به تهران تاكيد كرد كه تركيه با تسليم شدن در مقابل اعمال تحريم ها عليه ايران مخالف است و تهران نيز بر لزوم هماهنگي ميان طرفهاي منطقه اي براي حل اوضاع سوريه و عراق تاكيد دارد.

"محمد صالح صدقيان" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم در تهران، اظهار داشت: مسايلي كه بر ميز گفت وگو ها با وزير خارجه تركيه مطرح شد، نخست مربوط به حوادث و تحولات سوريه و سپس مسایل مربوط به عراق و سومين مساله مربوط به تحريمهاي اقتصادي عليه ايران بود.

مدير مركز عربي مطالعات ايران،افزود: تهران همچنان بر ضرورت هماهنگي ميان ايران و تركيه و ديگر طرف هاي منطقه اي براي حل اوضاع سوريه تاكيد مي كند.

صدقيان اظهار داشت: تهران بر اين باور است كه نزديك كردن ديدگاه هاي مخالفان و نظام سوريه مي تواند فضاهايي مثبت ايجاد كند كه در تحقق ثبات در سوريه سهيم شود و در عين حال خواسته هاي مخالفان و نظام را برآورده كند.

وي تاكيد كرد كه تركيه تمايل به وارد كردن نفت از ايران دارد و تسليم تحريمهايي كه دولت امريكا علیه ایران اعمال كرده است و يا تحريمهايي كه ممكن است اتحاديه اروپا و يا هر طرف بين المللي ديگري اعمال كند، نمي شود و به نظر مي رسد كه به تحريمهاي غرب عليه ايران پايبند نخواهد بود.

14:33



پربیننده ترین خبرها