واکنش مخالفان سعودی به اتهامات ریاض

واکنش مخالفان سعودی به اتهامات ریاض
جمعه 16 دی 1390 - 07:26

5 تن از فعالان مخالف رژيم سعودي که وزارت كشور عربستان آنان را تحت تعقيب قرار داده است، با رد اتهامات رياض بر مسالمت آميز بودن تحرکات خود تاکيد کردند.

به گزارش روز جمعه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم به نقل از (راصد) ، اين فعالان  اتهامات وزارت كشور رژیم سعودی بويژه اتهامات " برگزاری تجمع های هرج و مرج طلبانه ، تخريب اموال عمومي و خصوصي ، در اختيار داشتن سلاح هاي گرم بصورت غيرقانوني و همچنين تيراندازي بي هدف به شهروندان و نيروهاي امنيتي " را بشدت تکذیب كردند.

" سلمان علي الفرج " که یکی از افراد تحت تعقیب رژیم سعودی است با صدور بیانیه ای تاكيد كرد: در چند تظاهرات مسالمت آميزي كه در ماه هاي اخير در استان القطيف برگزار شد ، شركت كرده ام اما اتهاماتي كه وزارت كشور عربستان به من وارد كرده، كاملا دروغ است.

 وي يكي از دلايل شركت در تظاهرات را توزيع ناعادلانه ثروت در عربستان  و وزارت كشور رژیم سعودی  را مسوول تبعات و پيامدهاي اين اتهامات ساختگي دانست .

الفرج با بيان اينكه اين اتهامات مستند به هیچ دلیل محكمه پسندي  نيست ، خاطر نشان كرد : اگر بازداشت شدم و اعترافاتي غير از آنچه در اين بيانيه از زبان من منتشر شد ، بدانيد كه آن اعترافات تحت شکنجه و فشارهاي رواني و به  اکراه صورت گرفته است.

" محمد عيسي آل لباد " نيز تاكيد كرد : مسوولان امنيتي رژیم سعودی به هيچ وجه پيش از صدور بيانيه وزارت كشور مرا احضار نكردند و من پس از آزادي از زندان تاكنون در هيچ تظاهراتي شركت نكرده ام.

" محمد كاظم الشاخوري" خاطرنشان کرد : وزارت كشور اتهام وارد کردن  سلاح به عربستان را به برخی شهروندان عربستانی منتسب کرده تا عامل اصلي تيراندازي به روی شركت كنندگان در تظاهرات مسالمت آميز را تبرئه كند اين در حالي است كه در تظاهراتی چهار تن از مردم استان القطيف به ضرب گلوله به شهادت رسيده اند.

وي افزود : پيش از صدور دستور بازداشتم توسط وزارت كشور عربستان، مركز پليس العواميه مرا احضار كرده بود.

الشاخوري درباره علت تسليم نشدن به دستگاه هاي امنيتي رژیم سعودیگفت: جواناني كه پيش از من در پاسخ به احضاريه ها به مركز پليس مراجعه كرده بودند ، با خشونت تمام بازداشت شدند و به مدت هاي مختلف كه برخي از آنها تا بيشتر از يك سال نيز مي رسيد در بازداشت نگه داشته شدند، بشدت تحت شكنجه  و فشارهای رواني قرار گرفتند و اعتقادات و باورهاي ديني و مذهبي آنها مورد تعرض و اهانت قرار گرفت.

وي افزود : به افراد بازداشت شده هيچگونه فرصتي براي دفاع از خود داده نشد و به طور مستقيم محاكمه شده و احكامي علیه آنان صادر شد.

الشاخوري تاكيد كرد كه دستگاه قضايي عربستان سعودی فاقد استقلال است و امكان محاكمه عادلانه در آن وجود ندارد براي همين نتوانستم به چنين دستگاهي اعتماد و خود را تسليم كنم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها