جناح صدر:

اشغالگران پشت انفجارهاي عراق قرار دارند

اشغالگران پشت انفجارهاي عراق قرار دارند
جمعه 16 دی 1390 - 09:01

بغداد (العالم)- جناح صدر تاكيد كرد كه اشغالگران عراق با هدف ايجاد فتنه طايفي در كشور در پشت انفجارهاي اخير از جمله انفجارهاي ديروز (پنجشنبه 15دي) و حمله به زايران اربعين حسيني در اين كشور قرار دارند.

صلاح العبيدي، سخنگوي جناح صدر، روز جمعه در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: نيروهاي نظامي اشغالگران آمريكا اگر چه از كشور خارج شدند اما واشنگتن همچنان در عراق فعال است.

وي افزود: ارتش آمريكا تمايل نداشت از عراق خارج شود به همين دليل واشنگتن تلاش مي‌كند نشان دهد كه عراق همچنان به كمك آن‌ها نيازمند است.

العبيدي تصريح كرد: برخي كشورهاي منطقه نيز خواهان امنيت در عراق نيستند، زيرا در آن صورت عراق به لحاظ سياسي و اقتصادي رقيب آن‌ها خواهد بود و در معادلات منطقه نقش خواهد شد از اين رو، آن‌ها عراق را تهديدي براي نقش منطقه‌اي خود مي‌دانند.

وي گفت: عاملان انفجارهاي اخير خواهان فتنه طايفي و جنگ داخلي در كشورند و در اين باره زائران اربعين حسيني را هدف قرار مي‌دهند تا چنين القا كنند كه اهل تسنن در پشت انفجارها قرار دارند.

العبيدي با بيان اين كه گروه‌هاي تندرو و دشمن عراق مسوول بمب‌گذاري‌ها و انفجارهاي ديروز هستند، خاطرنشان كرد: با گروه‌هاي ميانه‌روي اهل تسنن كه خواهان مشاركت در فرايند سياسي هستند تفاهم صورت گرفته است.

سخنگوي جناح صدر تصريح كرد: اشغالگران آمريكا همچنان در عراق حضور دارند و ممكن است كشور را با خطر مواجه كنند. جناح صدر اوضاع را از نزديك و بادقت زير نظر دارد و براي جلوگيري از تاثير اين اقدام‌ها بر وضع كشور تلاش مي‌كند.

انفجار روز (پنجشنبه15دي) بر سر راه زايران اربعين امام حسين (ع) در شهر ناصريه عراق بيش از 240 قرباني گرفت.

شمار شهداي سلسله انفجارهاي ديروز (پنجشنبه 15دي) در مناطق مختلف عراق از جمله در كاظميه، شهر صدر در بغداد و الناصريه در جنوب غربي عراق به 70 شهيد و 170 زخمي رسيد.

22:34

پربیننده ترین خبرها