سخنگوی مجلس اعلاي اسلامي هشدار داد:

قصددشمنان براي جنگ طايفه اي درعراق

قصددشمنان براي جنگ طايفه اي درعراق
جمعه 16 دی 1390 - 09:17

بغداد (العالم)- مجلس اعلاي اسلامي عراق درباره برخي اقدامات دشمنان براي سوق دادن عراق و ، به‌طور كلي، منطقه به جنگ طايفه‌اي هشدار داد و از دستگاه‌هاي امنيتي اين كشور خواست در تامين امنيت زايران اربعين حسيني بكوشند.

شيخ حميد معله، سخنگوي رسمي مجلس اعلاي اسلامي عراق، روز جمعه در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم، تصريح كرد: سلسله انفجارهاي خونين ديروز (پنج‌شنبه 15دي) در عراق با چالش‌ها و تهديد‌هاي پيش‌روي عراق، پس از خروج نيروهاي اشغالگر از آن، مرتبط است. برخي‌ها تلاش مي‌كنند فرايند سياسي عراق و دستاوردهاي چشمگير مردم را در اين عرصه دستخوش سياه‌نمايي قرار دهند.

وي افزود: همچنين، تحركاتي صورت مي‌گيرد تا عراق و، به‌طور كلي، منطقه را به رويارويي طايفه‌اي سوق دهند. از اين رو، بايسته است دستگاه‌هاي امنيتي و نظامي عراق سطح آمادگي خود را افزايش دهند، به‌ويژه اين كه ميليون‌ها نفر، به مناسبت اربعين امام حسين (ع)، در آستانه سفر به كربلاي معلا هستند.

حميد معله تصريح كرد كه پس از مساله طارق الهاشمي معاون رييس جمهور عراق و اتهام به وي مبني بر دست داشتن با گروه هاي تروريستي، كشور با بحران سياسي مواجه شد. در اين باره، پيام انفجارهاي روز پنج‌شنبه نيز اين است كه بي‌ثباتي در عرصه سياسي به وضع امنيتي نيز كشيده خواهد شد. علاوه بر اين، هدف از طرح‌هاي بيگانه در عراق نيز دستخوش قرار دادن امنيت كشور است.

وي تصريح كرد: بايد پرونده الهاشمي در دستگاه قضايي و بدون سياسي‌كاري بررسي شود.

معله خاطرنشان كرد: عراق با خطري مواجه است كه، به مراتب، خطرناك‌تر از بحران گذشته است. عناصر بحران‌زايي در كشور وجود دارند، اما صداي عناصر آرامش و امنيت بلند‌تر است. در اين باره، در داخل و خارج عراق درباره ضرورت برگزاري كنفرانس ملي در كشور، براي خروج از بحران، اجماع وجود دارد.

انفجار روز (پنجشنبه15دي) بر سر راه زايران اربعين امام حسين (ع) در شهر ناصريه عراق بيش از 240 قرباني برجاي گذاشت.

شمار شهداي سلسله انفجارهاي ديروز (پنجشنبه 15دي) در مناطق مختلف عراق از جمله در كاظميه، شهر صدر در بغداد و الناصريه در جنوب غربي عراق به 70 شهيد و 170 زخمي رسيد.

21:41

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها