اخوان المسلمین ادعای آمریکا را تکذیب کرد

اخوان المسلمین ادعای آمریکا را تکذیب کرد
جمعه 16 دی 1390 - 10:49

يك تن از رهبران اخوان المسلمين مصر ادعاي آمريكا مبني بر آمادگي اين گروه براي محترم شمردن توافقنامه سازش با رژيم صهيونيستي موسوم به " کمپ ديويد" را تكذيب كرد.

" ابراهيم منير" روز جمعه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: مردم مصر از طریق شرکت در یک همه پرسی در باره سرنوشت توافقنامه کمپ دیوید تصمیم گیری خواهند کرد.

سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا پيش از اين ادعا كرده بود كه " گروه اخوان المسلمين مصر به آمريكا ضمانت داده است كه توافقنامه كمپ ديويد محترم شمرده خواهد شد".

" ويكتوريا نولند" در نشستی خبری گفت: آمريكا بر ضرورت احترام همه طرف هاي سياسي در مصر به معاهدات بين المللي امضا شده توسط رژیم سابق مصر تاكيد مي كند.

وي سپس به دستيابي به تضمين هايي از اخوان المسلمين در اين زمينه اشاره كرد و افزود: در آينده تلاش هاي خود را براي دستيابي به ضمانت هاي بيشتر ادامه خواهیم داد.

از سوي ديگر نولند اعلام كرد كه " جفري ويلتمن " معاون خاورميانه اي وزير خارجه آمريكا در زمان حاضر در قاهره است و سرگرم ديدارهايي در خصوص برگزاری مرحله سوم و آخر انتخابات پارلمانی در مصر است.

گروه اخوان المسلمين مصر در ماه سپتامبر گذشته بازنگري در روابط مصر و رژیم صهیونیستی را خواستار شده بود بدون اينكه به توافقنامه كمپ ديويد كه در سال 1979 ميان رژیم مبارک و این رژیم امضا شده است ، اشاره كند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها