شکست توطئه اعطای مصونیت به دیکتاتور یمن

شکست توطئه اعطای مصونیت به دیکتاتور یمن
جمعه 16 دی 1390 - 18:09

فعال سياسي و حقوقي يمني و برنده امسال جايزه صلح نوبل تاكيد كرد، جوانان انقلابي يمن با پايداري خود توطئه اعطاي مصونيت به ديکتاتور اين کشور را ساقط کردند.

خانم "توكل كرمان" در گفت وگو با شبكه خبري العالم تأکید کرد: جوانان انقلابی یمن توطئه اعطای مصونیت به عبدالله صالح را با تظاهرات گسترده و مستمر برای اعلام مخالفت با این توطئه، ساقط کردند.

کرمان خاطرنشان کرد: یمنی ها مردمی آگاه هستند، و انقلاب و نيازهاي آن را درك مي كنند و مي دانند كه اهداف آنها صرفا با امضاي ديكتاتور زير برگه سرنگوني اش تحقق نمي يابد.

وی افزود: یمنی ها در ميادين باقي مي مانند و از حق خود در برگزاري تظاهرات و اعتصاب مسالمت آميز استفاده مي كنند تا همه اهداف انقلاب عملی شود.

توكل كرمان درباره اعطاي مصونيت به عبدالله صالح گفت: جوانان انقلاب توطئه مصونيت عبدالله صالح را با برگزاري تظاهرات به صورت مداوم به شكست كشانده و برمخالف خود با اين امر تاكيد كرده اند.

اين فعال سياسي تصريح كرد: مردم يمن توانستند اين توطئه را متوقف كنند، زيرا آنها به قطعنامه 2014 سازمان ملل دست یافتند؛ قطعنامه ای که نه تنها طرح شوراي همكاري خليج فارس را از بند اعطاي مصونيت به عبدالله صالح تهي كرد بلكه برعكس، در آن از تشكيل كميته تحقيق بين المللي و عدم اعطای مصونيت به هركسي كه در قتل تظاهركنندگان مسالمت جو دست داشته است، صحبت به میان آمده است.

توکل کرمان

توکل کرمان خاطرنشان کرد: ما خواهان ارجاع پرونده علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن و همه عناصر رژيم او به دادگاه كيفري بين المللي و بلوكه كردن دارايي هاي آنها هستيم.

وي تصريح كرد: ما هم اكنون درحال سرنگون كردن دستگاههاي امنيتي و نظامي و شبكه هاي عبدالله صالح يعني شبكه هاي فساد ريشه دوانده در سراسر كشور هستيم و اين همان كاري است كه اكنون جوانان انقلاب انجام مي دهند زيرا نمي توانيم كشور مترقي و مدرن مورد نظر خود را با وجود اين شبكه ها تاسيس كنيم.

 



پربیننده ترین خبرها