اعتراض عفوبین‌الملل به نقض حقوق بشر دربحرین

اعتراض عفوبین‌الملل به نقض حقوق بشر دربحرین
شنبه 17 دی 1390 - 06:21

سازمان عفوبين الملل، ادامه نقض حقوق بشر در بحرين و عمل نکردن رژيم آل خليفه به وعده هاي خود را محکوم کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای اعلام کرد: انتشار گزارشهایی درباره بازداشت و شکنجه یک دانش آموز هجده ساله، ضربه ای دیگر به وعده ها برای اصلاح در بحرین است.

عفو بین الملل تأکید کرد: بر اساس گزارشها پلیس بحرین در سوم ژانویه، "حسن عون" را تحت شکنجه قرار داده و او را به آزار جنسی تهدید کرده است.

عفو بین الملل به نقل از خانواده عون نوشت، که فرزند آنها در تماس با مرکز حقوق بشر بحرین گفته است که پس از بازداشته به اتهام شرکت در اعتراضهای ضد دولتی، به دست پلیس شکنجه شده است.

این سازمان خاطرنشان کرد، وکیل این دانش آموز و شاهدان تأکید کرده اند که آثار شکنجه را بر نقاط مختلف بدن او دیده اند.

خانم "حسیبه حاج صحراوی" معاون مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل با اشاره به افزایش موارد تأسف بار نقض حقوق بشر، وعده های مسئولان بحرینی درباره اصلاحات را همچنان بی نتیجه و بیهوده عنوان کرد.

حاج صحراوی با اظهار نگرانی درباره بازداشت دوباره این دانش آموز بحرینی به دلیل افشای اقدامات پلیس ، از مسئولان رژیم آل خلیفه خواست فورا او را آزاد کرده و درباره شکنجه او تحقیق کنند.

 

ضرب و شتم شدید رییس مرکز حقوق بشر بحرین

از سوی دیگر نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه شامگاه دیروز با حمله به "نبیل رجب" رییس مرکز حقوق بشر بحرین، به شدت او را مورد ضرب و جرح قرار دادند که موجب جراحت وی از ناحیه صورت و سینه شد.

جمعیت وفاق ملی بحرین در بیانیه با محکوم کردن این اقدام نیروهای آل خلیفه، تعرض به شخصیت های حقوقی را دلیل دیگری بر جنایتهای سازماندهی شده رژیم علیه شهروندان و لکه ننگی برای این رژیم دانست.

نیروهای رژیم آل خلیفه تا کنون بارها علاوه بر تهدید نبیل رجب، به دلیل حمایت او از حقوق و آزادی های مردم بحرین، به منزلش حمله کرده اند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها