حقوق بشر عربي انفجار دمشق رامحكوم كرد

حقوق بشر عربي انفجار دمشق رامحكوم كرد
شنبه 17 دی 1390 - 06:48

بيروت (العالم ) – رييس هيات مديره سازمان عربي حقوق بشر ، حمله تروريستي ديروز (جمعه16دي) دمشق را كه 26 كشته و 63 زخمي برجاي گذاشت ، محكوم كرد.

" محمود مرعي " شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم ، تصريح كرد: ما اين حمله تروريستي را كه دشمنان سوريه عليه مردم اين كشور انجام دادند ، محكوم مي كنيم.

وي هدف از اين انفجار را منحرف كردن روند تحركات مسالمت آميز مردمي دراين كشور و تبديل آن به اقدامات مسلحانه دانست و گفت ما با اقدامات خشونت آميز از سوي هر منبعي مخالفيم.

رييس هيات مديره سازمان عربي حقوق بشر ،  اظهار داشت : طرف هاي خارجي به ويژه آمريكا و رژيم صهيونيستي و تشكيلات القاعده مي خواهند كه تحركات مسالمت آميز مردمي در سوريه را به مسير ديگري سوق دهند.

مرعي تصريح كرد : طرح آمريكا و رژيم صهيونيستي اين است كه منطقه اعم از لبنان، سوريه و عراق را براساس طايفه اي و مذهبي تقسيم و به فتنه انگيزي در منطقه اقدام كنند.

وي تاكيد كرد كه سازمان عربي حقوق بشر با طرح هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي براي تقسيم منطقه براساس تقسيم بندي هاي طايفه اي و مذهبي مخالف است و از وحدت ملي در سوريه حمايت مي كند.

مرعي ادامه داد: فعاليت امنيتي از زمان شروع حوادث در سوريه آغاز شده است و روزانه شماري از نظاميان و غيرنظاميان براثر فعاليت هاي مسلحانه كشته مي شوند و به همين دليل ماموريت ناظران اتحاديه عرب اين است كه خشونت ها را در سوريه متوقف كنند.

وي آزادي همه زندانيان سياسي و عقب نشيني نيروهاي ارتش سوريه از همه مناطق و شهرها را خواستار شد.

مرعي ادامه داد: ما به طرح اتحاديه عرب پايبنديم و از ناظران حمايت مي كنيم اما شكاف ها و موانعي در راه فعاليت ناظران وجود دارد كه يكي از آن  ها كم بودن تعداد ناظران است.

رييس هيات مديره سازمان عربي حقوق بشر تصريح كرد : ما خواهان افزايش تعداد ناظران از 70 نفر به 500 و حتي 1000 نفر هستيم.

مرعي گفت: سازمان عربي حقوق بشر آماده است تا 200 ناظر را براي كمك به موفقيت ناظران عرب دراختيار اتحاديه عرب قرار دهد و از اين رو ما از نظام سوريه مي خواهيم كه زمينه فعاليت ناظران را فراهم كند زيرا ما با بين المللي كردن قضيه سوريه مخالفيم و مي دانيم كه بين المللي كردن موضوع سوريه و دخالت نظامي دراين كشور چه پيامدهايي دارد.

21:38  

پربیننده ترین خبرها