رد پاي آمريكا و اسراييل دربحران سوريه

رد پاي آمريكا و اسراييل دربحران سوريه
شنبه 17 دی 1390 - 09:07

دمشق (العالم)-نماينده سابق مجلس سوريه با اشاره به ردپاي آمريكا، رژيم صهيونيستي، و برخي كشورهاي عربي در بحران سوريه گفت: انفجار تروريستي ديروز (جمعه16دي) در دمشق كه 26 كشته و بيش از 60 مجروح بر جاي گذاشت ، مردم و همه فرايندهاي اصلاحات و مذاكرات را هدف قرار داده است.

"خالد نجاتي" شنبه درگفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: هدف از اين انفجار ناكام گذاشتن پروتكل كشورهاي عربي و ماموريت هيات ناظران اتحاديه عرب است واين اقدام جنايتكارانه در همه اديان و شريعت ها و قوانين بين المللي محكوم است .

وي افزود: برنامه هاي از قبل تعيين شده اي براي ادامه جنگ ضد سوريه وجود دارد كه مي توان رد پاي آمريكا ، رژيم صهيونيستي و برخي كشورهاي عربي را در توطئه چيني ضد سوريه و تجهيز كردن تروريست ها ديد.

نجاتي خاطرنشان كرد: سوريه به مذاكرات و اجراي اصلاحات و تاكيد دارد و اين مسير را ادامه خواهد داد زيرا اين مسير راه واقعي پايان بحران سوريه است .

وي با تقدير از مواضع ايران و روسيه در زمينه حل بحران سوريه از طريق گفت و گو ميان همه گروه ها خاطرنشان كرد: آزادي هزاران زنداني كه در حوادث سوريه مشاركت داشته ولي دستشان به خون كسي آلوده نشده است، بهترين دليل بر جديت دولت سوريه براي حل بحران از طريق راهكارهاي سياسي است.

اين نماينده سابق سوريه با تاكيد بر تلاش دولت براي بازگرداندن امنيت به كشور و حمايت از غير نظاميان گفت: برخي گروه ها با توجيهاتي از جمله حمايت از غير نظاميان در صدد بحراني تر كردن اوضاع سوريه ، بين المللي كردن اين بحران و هم چنين مداخله نظامي بيگانگان در كشور هستند. 

 

6-22:35 

پربیننده ترین خبرها