تصميم مردم بحرين به تغيير رژيم حاكم

رژيم آل خليفه اصلاح شدني نيست

رژيم آل خليفه اصلاح شدني نيست
شنبه 17 دی 1390 - 10:04

لندن (العالم)ـ دبيركل جنبش آزادگان بحرين گفت: راه حل سياسي در سايه حكومت مستبد حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين به بن بست رسيده است و با وجود تلاش هاي مثبت شهروندان بحرين و راهيابي آنها به پارلمان با هدف اصلاح وضعيت سياسي و اداري كشور، ديگر امكان اصلاح اين رژيم و همزيستي با آن وجود ندارد.

دكتر سعيد شهابي شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: همگان مي دانند كه رژيم آل خليفه غير قابل اصلاح است. بنابراين انقلاب بحرين تا رسيدن به اهداف خود در زمينه ايجاد تغيير ريشه اي در كشور و حفظ وطن و شهروندان، برپايي نظام نويني كه در آن مردم در قدرت نقش داشته باشند و قانون اساسي آن را تدوين كنند، ادامه خواهد داشت.

شهابي افزود: آنچه امروزه در زمينه افزايش فعاليت هاي سياسي و مردمي مشاهده مي كنيم نشان مي دهد كه ملت بحرين به طور نهايي بر اشغالگران عربستاني و استبداد آل خليفه پيروز شده است و آل خليفه در صورتي كه مي خواهد به زندگي ادامه بدهد بايد از قدرت كناره گيري كند. زيرا ملت بحرين از اين پس مبارزات خود را متوقف نخواهد كرد و هرگز به هدفي كمتر از تغيير حكومت راضي نخواهد بود.

وي درباره افزايش شمار شهدا و ادامه سركوب خشونت بار مردم با وجود تشكيل كميته پيگيري پيشنهادهاي ذكر شده در گزارش بسيوني رييس كميته حقيقت ياب بحرين گفت: حكومت كه آخرين نفس هايش را مي كشد در تلاش است تا به روش هاي مختلف به حيات خود ادامه دهد.

دبيركل جنبش آزادگان بحرين اظهار داشت: كميته مزبور كه با هدف نظارت بر اجراي پيشنهادهاي بسيوني تشكيل شده بود با استعفاي رييس آن علي صالح در روزهاي اخير عملا منحل شد. زيرا آنها دريافتند كه اين حكومت نمي تواند پيشنهادهايي را كه براي مردم منصفانه و در راستاي تحقق برخي از حقوق آن باشد، عملي كند.

وي افزود: در صورتي كه رييس كميته پيگيري پيشنهادهاي ذكره شده در گزارش بسيوني در عمل مي خواست اين پيشنهادها را عملي كند مي بايست ناصر و خالد فرزندان پادشاه بحرين را كه اقدام به شكنجه زندانيان كرده بودند دستگير مي كرد. اما با توجه به اين كه اين افراد دستگير نشده اند سفارش هاي كميته عملي نخواهند شد.

شهابي گفت: علي صالح رييس اين كميته كه مدت 30 سال به حكومت آل خليفه خدمت كرده بود دريافت كه ماندن وي در اين مسند به نتيجه اي نخواهد انجاميد و هيچ كدام از خواسته هاي مردم را تحقق نخواهد بخشيد. در نتيجه وي استعفا داد و با استعفاي او اين كميته نيز منحل شد و با پايان كار كميته مزبور، گزارش بسيوني نيز به تاريخ سپرده شد.

دبيركل جنبش آزادگان بحرين از جامعه جهاني خواست كميته اي حقيقت ياب را به بحرين ارسال كند و عمل به تصميمات آن كميته را براي حكومت بحرين الزام آور نمايد. همچنين كميته مزبور بايد از حمايت سازمان ملل و شوراي امنيت برخوردار شود.
16:54.6 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها