بحرینیها باوجود مخالفت آل خلیفه تظاهرات می کنند

 بحرینیها باوجود مخالفت آل خلیفه تظاهرات می کنند
شنبه 17 دی 1390 - 10:28

منامه (العالم)ـ فعال سياسي بحريني گفت: مردم با وجود مخالفت رژيم آل خليفه، در تظاهرات امروز (شنبه) به طور گسترده شرکت خواهند کرد.

فاضل عباس در گفت وگو با شبكه خبري العالم، دستور وزارت كشور مبني بر جلوگيري از برگزاري راهپيمايي هاي مسالمت آميزي را ،كه قرار است امروز  بنا به دعوت گروه هاي سياسي اين كشور برگزار شود، محكوم كرد.


 عباس گفت: حكومت بحرين هر روز چهره سركوبگرانه و ديكتاتورانه خود را بيشتر نشان مي دهد و بدين وسيله در واقع اعلام مي كند كه ادعاي وجود دموكراسي در بحرين دروغ بزرگي بيش نيست. ادعايي که حكومت تلاش مي كند اين كشور را به عنوان يك نظام دموكراتيك معرفي كند.

وي افزود: گروه هاي سياسي بيانيه اي از سوي وزارت كشور بحرين دريافت كردند كه در آن درباره برگزاري راهپيمايي مسالمت آميز مخالفان طي امروز (شنبه) كه قرار است از منطقه "خارطه" بحرين تا ايستگاه توبلي برگزار شود، هشدار داده شده است. اين در حالي است كه براساس قوانين و معاهدات بين المللي برگزاري راهپيمايي مسالمت آميز حق طبيعي مردم بحرين است.

عباس گفت: گروه هاي سياسي، با بيانيه وزارت كشور بحرين مخالف هستند و بر تلاش براي دستيابي به حقشان در زمينه فعاليت سياسي مسالمت آميز تأكيد دارند. اعضاي تجمع وحدت گرا اين تصميم ظالمانه حكومت را به چالش مي كشند و به سوي محل تظاهرات حركت مي كنند تا در اين تظاهرات به طور گسترده شركت كنند.

وي افزود: گروه هاي سياسي بحرين در اين باره بيانيه اي را صادر و در آن تأكيد خواهند كرد كه برگزاري تظاهرات و اعتراضات مسالمت آميز يكي از حقوق مسلم مردم است و تصميم وزارت كشور بحرين مبني بر جلوگيري از برگزاري آن كاملا باطل و نشان دهنده ميزان ديكتاتوري رژيم حاكم بر كشور است.

اين فعال سياسي بحريني از سازمان هاي بين المللي و گروه هاي حقوق بشري خواست سياست هاي حكومت آل خليفه در زمينه محروم كردن شهروندان از حقوقشان از جمله برگزاري تظاهرات مسالمت آميز براي مطالبه حقوق مشروعشان را محكوم كنند.
18:44.6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها