نتایج اولیه انتخابات مجلس

پيشتازي اخوان المسلمین مصر

پيشتازي اخوان المسلمین مصر
شنبه 17 دی 1390 - 13:20

حزب آزادي وعدالت وابسته به گروه اخوان المسلمين مصر براساس نتايج اوليه دوره اول مرحله سوم انتخابات پارلماني اين کشور، با کسب بيش از 35 درصد آرا، پيشتاز است.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی شبکه خبري العالم به نقل از بیانیه خبری حزب آزادي وعدالت که روز شنبه در پايگاه اطلاع رسانی آن قرار گرفت، این حزب 35.2 درصد آراي ریخته شده در صندوق های اخذ رای در دوره اول مرحله سوم اولين انتخابات پارلماني مصرپس از سرنگوني رژيم ديكتاتوری " حسني مبارك" را به خود اختصاص داده است.

بنا براين گزارش، 4 نفر از نامزدهای حزب آزادی و عدالت در دوره اول مرحله سوم انتخابات به پارلمان راه يافتند و 30 نامزد ديگر به دوره دوم این مرحله كه  دهم و يازدهم ژانويه برگزار مي شود ، راه يافته اند.

اخوان المسلمين در دو مرحله اول انتخابات پارلماني 65 درصد آرا را احراز كرده است و احتمال افزايش آرای آن در مرحله سوم نيز وجود دارد.

انتخابات مصر طبق سيستم  انتخابات مختلط برگزار و پيش بيني مي شود نتايج نهايي اين انتخابات بيستم ژانويه (ماه جاري ميلادي) اعلام و اولين جلسه پارلمان نيز بيست و سوم همين ماه برگزار شود.

تدوين قانون اساسي جديد مصر اولين ماموريت پارلمان جديد مصر است.

انتخابات مجلس شوراي مصر نيز از بيست و نهم ماه جاري در دو مرحله آغاز مي شود و 22 فوريه آينده پايان مي یابد.

شوراي نظامي حاكم در مصر متعهد شده است پس از انتخابات پارلماني ، قدرت  قانونگذاري را به اين نهاد و نهايتا تا 30 ژوئن اختيارات اجرايي كشور را به رئيس جمهور منتخب انتقال دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها