تشييع قربانيان انفجار تروريستي دمشق

تشييع قربانيان انفجار تروريستي دمشق
شنبه 17 دی 1390 - 13:46

پيكر 26 نفر از قربانيان انفجار انتحاري كه ديروز (جمعه16دي) در منطقه "الميدان" در دمشق روي داد، امروز (شنبه) در دمشق تشييع شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، منابع امنيتي سوريه اعلام كردند كه يك فرد مسلح ديروز در نزديكي مدرسه حسن حكيم در منطقه الميدان در دمشق كمربند انفجاري خود را منفجر كرد كه در نتيجه آن شمار زيادي از شهروندان عادي اين كشور كشته شدند.

اين در حالي است كه مقامات سوريه از دستگيري يك زن غير سوري با پوشش پرستاري و در حالي كه يك كمربند انفجار به همراه داشت در بيمارستان محل مداواي زخمي هاي اين حادثه تروريستي خبر دادند.

شهر حمص در مركز سوريه نيز به علت حملات گروه هاي مسلح در راستاي هدف قرار دادن نيروهاي امنيتي و شهروندان عادي با وضعيت ناآرامي مواجه است. به طوري كه اين گروه ها بيش از هزار شهروند سوري را براساس وابستگي فرقه اي آنها به قتل رسانده و باعث مهاجرت صدها خانواده از اين شهر شده اند.

اين در حالي است كه كشورهاي مختلف از جمله ايران، روسيه و آمريكا اين اقدام تروريستي را محكوم كردند.
 
در همين راستا اعلام شد كه خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس مأمور شده است تا پيام دبيركل اتحاديه عرب را به دمشق منتقل كند.

از سوي ديگر ديروز شهروندان خشمگين سوري كه در حمايت از نظام بشار اسد رييس جمهور سوريه تظاهرات مي كردند با محاصره خودروي اندرياس رايينكه سفير آلمان در آن كشور كه در حال عبور از نزديكي محل انفجار تروريستي بود، مراتب اعتراض خودشان را به علت مواضع فتنه انگيزانه كشورهاي اروپايي به اطلاع وي رساندند. همچنين شماري از آنها به سوي خودروي سفير آلمان كفش و گوجه فرنگي پرتاب كردند.

تظاهر كنندگان همچنين با سر دادن شعارهايي دخالت هاي آمريكا و غربي ها در امور داخلي كشورشان را محكوم كردند.

همچنين منابع روسي پيش بيني كردند امروز (شنبه) دو كشتي دريايي اين كشور به نزديكي سواحل سوريه برسند. اين اقدام روسيه در راستاي حمايت مسكو از دولت بشار اسد ارزيابي شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها