عضو مركز حقوق بشر بحرين خبر داد:

ممانعت رژيم بحرين از تحصن بيكاران

ممانعت رژيم بحرين از تحصن بيكاران
شنبه 17 دی 1390 - 15:53

المنامة (العالم)ـ عضو مركز حقوق بشر بحرين در گفت وگو با شبكه خبري العالم اعلام كرد كه رژيم حمدبن عيسي آل خليفه امروز (شنبه) از تحصن بيكاران مقابل سازمان امور اجتماعي جلوگيري كرد.

يوسف المحافظه در این مصاحبه اظهار داشت: رژيم بحرين همه تلاش خود را براي جلوگيري از برگزاري تحصن به كار گرفته است به طوري كه وزارت كشور امروز مانع برگزاري تحصن بيكاران شد و هفته گذشته نيز گروه هاي سياسي را از برگزاري تظاهرات منع كرد.

عضو مركز حقوق بشر بحرين گفت: ممانعت رژيم آل خليفه از برگزاري تظاهرات در حالي است كه طبق اعلاميه جهاني حقوق بشر، مردم بحرين حق دارند در هر منطقه اي از كشورشان تظاهرات مسالمت آميز برگزار كنند.
 
المحافظه اظهار داشت: نيروهاي رژيم آل خليفه همچنان مردمي را كه خواستار دموكراسي و حقوق قانوني خود هستند از بر گزاري تظاهرات و تجمع مسالمت آميز منع مي كنند.
 
وي افزود: ما به عنوان فعالان حقوق بشر ديروز (جمعه 16دي) تظاهرات گسترده اي در منامه براي تأكيد بر حق قانوني "برگزاري تظاهرات و تحصن" برگزار كرديم و مزدوران رژيم از مسافتي نزديك به سوي ما گلوله هاي صوتي شليك كردند و به ضرب و جرح ما پرداختند و نبيل رجب رييس مركز حقوق بشر را نيز به شدت مجروح و بازداشت كردند.

المحافظه ادعاي وزارت كشور بحرين را مبني بر خودداري نيروهاي امنيتي از تعرض به نبيل رجب رد كرد و گفت: نيروهاي امنيتي به ضرب و جرح نبيل رجب پرداختند به نحوي كه از حال رفت و روي زمين افتاد و سپس به بيمارستان منتقل شد.
 
وي اظهار داشت: وزارت كشور بحرين براي آرام كردن افكار عمومي همواره متوسل به دروغ مي شود.
 
المحافظه افزود: ادعاي وزارت كشور مبني بر اين كه مردم با انجام اقداماتي نيروهاي امنيتي را تحريك به حمله و واكنش مي كردند ، صحت ندارد.

وي گفت: مردم بحرين حق دارند در هر منطقه اي كشورشان تظاهرات برگزار كنند.

المحافظه افزود: وزارت كشور هيچ مجوزي براي برگزاري تظاهرات و تحصن صادر نمي كند تا به اين بهانه كه تظاهرات و تحصن بدون اخذ مجوز برگزار شده است ، تظاهركنندگان و متحصنين را سركوب كند.

ياد آور مي شود قرار بود امروز نيز بنا به دعوت گروه هاي سياسي تظاهرات گسترده اي در بحرين برگزار شود اما وزارت كشور طي بيانيه اي به شدت با برگزاري اين تظاهرات مخالفت كرده است.
 
07-13:38

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها