كارشناس حقوقي عرب اعلام كرد:

آل سعود ناقض گسترده حقوق بشردر عربستان

آل سعود ناقض گسترده حقوق بشردر عربستان
شنبه 17 دی 1390 - 16:26

بيروت(العالم)- كارشناس مسائل حقوقي لبنان تاكيد كرد كه آل سعود در نقاط مختلف شبه جزيره عربستان حقوق بشر را به طور گسترده نقض مي كند.

"نزيه منصور" استاد حقوق بين الملل لبنان روز شنبه به شبكه خبري العالم گفت: به رسميت نشناختن سازمان حقوق بشر از سوي رياض خود، نقض قوانين و ميثاق هاي بين المللي و به مثابه جنايت در حق بشريت است.

منصور، خودداري رياض از عضويت در شوراي حقوق بشر را نقض شروط وضع شده براي عضويت در سازمان ملل دانست و اتخاذ تدابير قاطع و پيگرد قضايي مسوولان عربستان را از سوي سازمان ملل به سبب نقض مكرر حقوق بشر در شبه جزيره عربستان خواستار شد.

به گفته اين كارشناس عرب مسائل حقوقي ، آل سعود تنها حقوق شهروندان را در زمينه آزادي بيان نقض نمي كند بلكه اين نوع عملكرد در عرصه خدمات عمومي و آزادي دين و مذهب نيز مشاهده مي شود.

استاد دانشگاه لبنان با انتقاد از معيارهاي دو گانه غرب در برخورد با نقض حقوق بشر در كشورهاي مختلف گفت: غرب در حالي كه مي كوشد بر عملكرد نظام حاكم در عربستان سرپوش بگذارد، سوريه را مورد انتقاد وحمله قرار مي دهد و اين در شرايطي است كه وضعيت حاكم در اين كشور در مقايسه با آنچه كه در عربستان رخ مي دهد ، به مثابه قطره اي در دريا ست.

منصور از سازمان ملل مداخله مستقيم درعربستان ، محكوميت نقض حقوق بشر در اين كشور و محكوميت پوشش خبري عملكرد آل سعود را در رسانه ها خواستار شد.

7-14:44

پربیننده ترین خبرها