به دنبال ضرب و جرح نبيل رجب صورت گرفت؛

هشدار فعالان بین المللی به رژيم بحرين

هشدار فعالان بین المللی به رژيم بحرين
شنبه 17 دی 1390 - 17:35

كويت (العالم) ـ رئيس شوراي بين المللي حمايت از محاكمه عادلانه با اشاره به اين كه حكومت بحرين در حال افزودن بر تنش و اقدامات خصمانه عليه فعالان حقوقي و حقوقدانان است،گفت: هشدار داد كه شوراي حمايت از محاكمه عادلانه ابزارهاي قانوني براي پيگرد عوامل جنايات و نقض قوانين از سوي رژيم بحرين را در اختيار دارد.

عبدالحميد دشتي روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با محكوم كردن تعرض به نبيل رجب دبيركل مركز حقوق بشر بحرين كه ديروز (جمعه 16دي) از سوي مزدوران امنيتي رژيم بحرين صورت گرفت، اظهار داشت: اين اقدام به منزله ادامه حملات وحشيانه از سوي نيروهاي رژيم بحرين به فعالان حقوق بشر و حقوقدانان است.

وي افزود: حمله به نبيل رجب با فعاليت هاي مشروع وي در زمينه دفاع از ملت مظلوم بحرين و حقوق بشر و دموكراسي در اين كشور ارتباط مستقيم دارد.

دشتي اظهار داشت: فضاي خصمانه اي در بحرين حاكم است و به علت اقدامات حكومت آل خليفه عليه حقوقدانان و مدافعان حقوق بشر روز به روز به اين فضا دامن زده مي شود. از سوي ديگر ادامه سركوب تظاهرات مسالمت آميز و دستگيري بي هدف شهروندان نشان دهنده ادامه اين روش خونريزانه و سركوبگرانه است.

وي افزود: ما حملات وحشيانه به شهروندان از سوي حكومت آل خليفه را به شدت محكوم كرده و پس از اطلاع از حمله به نبيل رجب بيانيه اي در محكوميت اين اقدام غير انساني صادر كرديم و از كميسارياي عالي حقوق بشر در ژنو و نمايندگي اروپا در شوراي اروپا و در شوراي حقوق بشر سازمان درخواست كرديم در اين زمينه اقدام كنند.

اين فعال حقوقي خاطرنشان كرد: رئيس شوراي بين المللي حمايت از محاكمه عادلانه ابزارهاي قانوني را براي پيگرد عوامل اين جنايت ها در اختيار دارد و همچنين قادر است با فرار مجازات نيز مبارزه كند تا بدين وسيله مسئوليت كشورها در زمينه اقداماتشان را مشخص و از طريق كميسارياي عالي حقوق بشر، شوراي حقوق بشر و دادگاه بين المللي جنايات جنگي از اقدامات آنها جلوگيري كند.

وي افزود: شوراي بين المللي حقوق بشري حمايت از محاكمه عادلانه در انتظار صدور گزارش كميته حقيقت ياب بسيوني در بحرين بود و با وجود اين كه گزارش مزبور بسيار ناقص بود اما حدود 1700 مورد از نقض حقوق بشر را ثبت و اين موارد را در پرونده هايي به دادگاه بين المللي جنايات جنگي ارائه كرده است.
07-13:50

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها