نبیل رجب: مواضع من به ضرر آمریکا است

اذعان آمریکا به حمایت از آل خلیفه در برابر مردم

اذعان آمریکا به حمایت از آل خلیفه در برابر مردم
يکشنبه 18 دی 1390 - 17:38

رييس مركز حقوق بشر بحرين در نخستين مصاحبه اش پس از مضروب شدن به دست نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه و ترخيص از بيمارستان منامه تأکيد کرد، آمريکا مواضع وي را برخلاف منافع خود مي داند.

"نبیل رجب" روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: معاون سفير آمريكا در منامه پس از حمله اي كه به من شد از من در منزلم عيادت كرد، و به من گفت که شما موضعي منفي در قبال رژيم اتخاذ كرده ايد و اين امر در دراز مدت به منافع ايالات متحده كمك نمي كند.

نبیل رجب در خصوص نگراني آمريكا از حمله اي كه به وي شد، گفت: من با بسياري از مؤسسات آمريكايي همكاري مي كنم و شايد نگراني آمريكا ناشي از فشاري است كه اين مؤسسات به دولت آمریکا وارد كرده اند؛ و گرنه من نخستین کسی نیستم كه در بحرین كتك مي خورد، بلكه يكي از هزاران نفري هستم كه كتك خورده اند. اين علاوه بر دهها شهيد و فرار صدها تن از شهروندان از كشور به علت سركوب آنان به دست رژيم است.

رییس مركز حقوق بشر بحرين، گفت: ايالات متحده مي توانست از همان ابتداي بحران و هنگامی که مردم در معرض كشتار در خيابانها، تبعيض، به حاشيه راندن و خونريزي قرار داشتند، موضع خود را اعلام کند.

وي افزود: به مسئولان آمريكايي و اروپايي مي گويم كه موضع سابقتان در خصوص بحرين مثبت نبود، اما من اميدوارم موضع آنان تغيير يابد به خصوص كه رژيم بحرين بر دوش اين رژيمها سنگيني مي كند.

نبيل رجب درباره ادعاي مقامات بحرين مبني بر عدم حمله نيروهاي امنيتي به وي، اظهار تاسف كرد و گفت : رژيم بحرين معتقد است مي تواند با دروغ و تبلیغات رسانه ای جهان را متقاعد سازد، اما مسئله براي همه كشورهاي جهان و جامعه بين المللي روشن است كه این رژيم نقشه هايي خيالي مي بافد.

وي توضيح داد: فيلم ويديويي كه مقامات پخش كرده اند و نشان مي دهد که نيروهاي امنيتي به من كمك مي كنند و مرا به يك آمبولانس و سپس بيمارستان مي برند، نيمي از واقعيت است؛ آنها نيمه اول را پخش نكردند كه در آن افراد خارجي كه حتي يك بحريني هم در ميان آنان نبود، مرا كتك زدند.

نبیل رجب افزود: هنگامي كه نيروهاي امنيتي مرا به بيمارستان مي بردند و از من فيلم مي گرفتند به آنان گفتم كه شما امروز يا فردا اين فيلم را پخش خواهيد كرد تا خود را از جرمی كه مرتكب شده ايد، تبرئه كنيد؛ اما آنان پاسخ مرا ندادند.

وي ادامه داد: ما از حق خود براي تجمع استفاده مي كنيم و هفته پيش نیز كتك خورديم، اما اين هفته  تجمعی برگزار خواهیم کرد، زیرا سرکوب و حمله ، مانع راهپيمايي ها و اعتراضات ما نخواهد شد؛ ما ان شاء الله پنجشنبه شب آينده در همان مكان و زمان تجمع خواهيم كرد.

رییس مركز حقوق بشر بحرين تاكيد كرد که علیه رژيم آل خلیفه شكايت خواهد كرد، هر چند از بي عدالتي این رژيم مطمئن است و دستگاه قضايي بحرين غير مستقل و سياسي است.

نبیل رجب گفت: اين پرونده را به مؤسسات بين المللي منتقل خواهم كرد، همانگونه كه در شكايتهاي قضايي معمول است كه ابتدا از مكانيسمهاي محلي استفاده شود؛ و پس از تمام شدن آنها به جامعه بين المللي متوسل مي شويم.

 

8 – 14:13

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها