جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش:

ایران با هر تهدیدی به شدت برخورد می‌کند

ایران با هر تهدیدی به شدت برخورد می‌کند
يکشنبه 18 دی 1390 - 19:48

جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران تأکيد کرد، ايران با هر تهديدي با شدت برخورد مي کند.

امیر دریادار "غلامرضا بیغم" شامگاه یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: هر تهديدي كه براي ما ايجاد شود، چه در تنگه هرمز باشد و چه در خليج فارس و يا درياي عمان، نیروی دریایی با شدت با آن برخورد مي كند.

وی در خصوص توصيه برخي مسئولان نظامی ایران به عدم بازگشت ناو هواپيمابر آمريكا به منطقه، و اظهارات وزير دفاع آمريكا درباره پاسخ این کشور به ايران در صورت بستن تنگه هرمز، و همچنين تصميم انگليس براي اعزام ناو یک پيشرفته به منطقه گفت: ناوهاي آمريكايي كه از قبل در منطقه حضور دارند به نظر من خيلي پيشرفته تر از ناوهاي انگلیسی هستند، و حالا يكي به آنها اضافه شود مشكلي ايجاد نمي شود.

دریادار بیغم هدف آمریکا و انگلیس از بیان اینگونه مواضع را ناامن كردن منطقه و توجيه حضور بیگانگان دانست و تأکید کرد:  نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران براي پاسخ گويي به هرگونه تهديد آماده است؛ و اگر  اتفاقي بيفتد ما اين توانايي را داريم كه با شدت با آن مقابله كنيم.

کنترل کامل تنگه هرمز از سوی ایران

دریادار بیغم درخصوص مسأله بستن تنگه هرمز در صورت اعمال تحريم هاي نفتي عليه ايران، گفت: در طول دفاع مقدس نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران كاملا تنگه هرمز را زير نظر داشت؛ در آن زمان تهديد از سوي حزب بعث بود، و ما با كنترل تنگه اجازه نداديم حتي يك كشتي به مقصد عراق از تنگه هرمز عبور كند، و همه كشتي هايي را كه احساس مي كرديم براي جمهوري اسلامي ايران تهديد است توقيف مي كرديم.

ایران هراسی برای توجیه حضور استکبار در منطقه

وی ادامه داد: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي امروزه به آن آمادگي رزمي و تجهيزاتي و ارتقاي لازم رسيده است كه منطقه تنگه هرمز را كاملا تحت كنترل داشته باشد.

بیغم خاطرنشان کرد: قدرتهای استکباری همواره به دنبال آن هستند كه بحث ايران هراسي ادامه داشته باشد، و هميشه منطقه را ناامن قلمداد كنند، تا حضور نامشروع خودشان را مشروع جلوه دهند.

نیروهای فرامنطقه ای منطقه را نا امن می کنند

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره ادعاهاي برخي طرفها، مبني بر اينكه ايران با اين رزمايشها موجب بحراني شدن اين منطقه مي شود، گفت: يكي از پيامهاي اين رزمايش صلح و دوستي بود؛ ما مي خواهيم بگوييم كه مي توانيم امنيت منطقه را خودمان تأمين كنيم.

دریادار بیغم با بیان اینکه ایران خواستار صلح و امنیت منطقه است، اظهار داشت: ما می خواهیم به كشورهاي همسايه بگوييم كه اگر با ما هماهنگ شوند مي توانيم با هم امنيت منطقه را بهتر برقرار كنيم، و نيازي به وجود كشورهاي استكبار و فرامنطقه اي نيست؛ حضور كشورهاي استكباري و فرا منطقه اي نه نتها به امنيت منطقه كمك نمي كند بلكه منطقه را ناامن تر مي كند.

وي با اشاره به همكاري هاي گذشته ايران با كشورهاي منطقه در زمينه تمرين هاي امنيت دريانوردي، گفت: ما در رزمايش هاي قبل هم گفتيم كه حاضريم اين هماهنگي را در رزمايش هاي مشتركي با كشورهاي همسايه انجام دهيم، تا با اتحاد با يك ديگر، منطقه را از لوث وجود خارجي ها پاك كنيم.

ایران در انتظار پاسخ طرفهای منطقه ای برای همکاری

دریادار بیغم در خصوص پاسخ طرفهای منطقه ای به دعوتهای ایران برای همکاری برای حفظ امنیت منطقه، گفت: ما منتظر پاسخ هستيم، و اميدواريم كه پاسخ بدهند. البته با برخی کشورها روابطي وجود دارد، و حتي در رزمايشها و به خصوص رزمايش اخیر بازديد كننده و ناظرانی را از كشورهاي منطقه داشتيم.

وی خاطرنشان کرد: ما در همه رزمايش ها اعلام كرده ايم كه هدف ما حفظ امنيت منطقه به وسيله كشورهاي منطقه است، و اين امر انجام نمي شود مگر آنكه با كشورهاي منطقه در ارتباط باشيم و مانورهاي مشترك انجام دهيم.

دریادار بیغم تأکید کرد: نيروي دريايي ارتش جمهوری اسلامي ايران اين آمادگي را در بعد دريا دارد كه در اين زمينه اين گونه هماهنگي و همكاري را داشته باشد؛ امري كه قبلا نيز از سوي مسئولان عاليرتبه گفته شده است.

توانایی های ایران در زمینه جنگ الکترونیک

دریادار بیغم درباره توانایی های ایران در زمینه جنگ الکترونیک گفت

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها