آل خليفه الگوي ديكتاتوري نوين درتاريخ

آل خليفه الگوي ديكتاتوري نوين درتاريخ
دوشنبه 19 دی 1390 - 04:32

دبير باشگاه حقوق بشر بحرين تاكيد كرد: رژيم آل خليفه توانست با جعل وقايع و تلاش براي فرار از مجازات و سركوب مردم، الگوي تازه اي از ديكتاتوري نوين را در تاريخ به ثبت برساند.

"باقر درويش" روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: رژيم آل خليفه از ابتدا سعي كرد خيزش مردمي را خدشه دار كند و با استفاده از خشونت امنيتي ضد مردم بحران اعتمادي در كشور به وجود آورد كه نه تنها مردم بحرين بلكه تمام جامعه جهاني را فرا گرفت و ديگر هيچ كس توجيه هاي اين رژيم براي ادامه استفاده از خشونت ضد تظاهر كنندگان را نمي پذيرد.

وي افزود: آمريكا به دليل حمايت از رژيم خشونت بار و ناقض حقوق بشر و آزادي هاي عمومي و فردي آل خليفه، در عرصه بين المللي و نزد سازمان هاي بين المللي و سازمان هاي مردم نهاد در داخل ايالات متحده در تنگنا قرار گرفته است.

دبير باشگاه حقوق بشر بحرين گفت: سياست فرار از مجازات ، همچنان در دستور كار رژيم آل خليفه قرار دارد به طوري كه عاملان جنايت هاي ارتكاب شده در حق مردم و در راس آن ها خليفه بن احمد آل خليفه همچنان آزادانه تردد مي كنند و به ارتكاب جنايت هاي امنيتي جديد ضد مردم مشغولند. اين در حالي است كه دادخواست قطوري به اندازه صفحات يك روزنامه در خصوص اتهامات وارده به خليفه بن احمد آل خليفه به دادگاه جنايات جهاني ارايه شده است.

وي سپس به اظهارات مسوولان رژيم آل خليفه درباره بازگشايي ميدان اللولوه در ماه آينده و برچيدن مظاهر امنيتي اطراف آن اشاره كرد و گفت: گروه هاي شبه نظامي كه اطراف منطقه دار كليب و شهر حمد به سركوب مردم مي پردازند اقدامات خود را با حمايت و پشتيباني آشكار نيروهاي امنيتي انجام مي دهند. بنابراين بعيد به نظر مي رسد كه چنين افرادي بازداشت شوند.

دبير باشگاه حقوق بشر بحرين تاكيد كرد: رژيم آل خليفه از تعهدات توافقنامه ها و معاهده هاي بين المللي شانه خالي مي كند تا بتواند حكومت ديكتاتوري خود را حفظ كند. براي مثال قانون اساسي بحرين در ماده هاي 18 ، 19 و 21 دولت را ملزم مي كند به حق برگزاري تظاهرات و تجمع پايبند باشد اما رژيم به آن پايبند نيست.

درويش به حمله روز جمعه (16دي) به نبيل رجب رييس مركز حقوق بشر بحرين اشاره كرد و افزود: رژيم حاكم مي خواهد با حملات خود به شخصيت هاي تاثير گذار به خيزش مردم پايان دهد اما به جاي موفقيت در اين مجال تنها توفيق آن را يافت كه نام خود را به عنوان الگوي ديكتاتوري نوين در تاريخ ثبت كند.

14:25
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها