موج جدید کوچ اجباری فلسطینیان

موج جدید کوچ اجباری فلسطینیان
دوشنبه 19 دی 1390 - 12:47

رام الله (العالم)- رژيم صهيونيستي در سال 2012موج جديدي از كوچ اجباري فلسطينيان مقيم سرزمين هاي اشغالي از جمله در محدوده بيت المقدس را به اجرا خواهد گذاشت.

تل آويو عملا كوچاندن اجباري فلسطينيان را در سال هاي اخير آغاز كرده است اما بر اساس اعلام مركز حمايت هاي قانوني القدس اين روند در سال جاري شدت خواهد يافت.

همچنين برخي مناطق در سرزمين هاي اشغالي شاهد عمليات كوچاندن ديگري است به ويژه اين كه صدها خانواده فلسطيني ساكن در اين مناطق اخطارهايي براي ويران شدن منازلشان به بهانه احداث بدون مجوز دريافت كرده اند.

"زياد الحموري" مدير مركز حقوق اجتماعي و اقتصادي قدس در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: تغيير تركيب جمعيتي با كوچاندن اجباري فلسطينيان هم اكنون حتي در مناطق اشغالي سال 1948 و نه فقط ضد ساكنان كرانه باختري و اهالي بيت المقدس بلكه عليه فلسطينيان همه مناطق آغاز شده است.

در سال 2011 افزون بر صدها تاسيسات و بيش از 1400 منزل مسكوني در برخي مناطق در سرزمين هاي اشغالي ويران شده و فلسطينيان نيز صدها اخطار دريافت كرده اند كه انتظار مي رود در سال جاري اجرا شود.
 
"جمال جمعه"مسئول هماهنگي  ستاد مردمي مقابله با احداث ديوار نژادپرستي حايل وشهرك سازي در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: مبارزه با اقدامات ضد بشري رژيم صهيونيستي بايد در دو سطح پي گيري شود كه بخشي مسئوليت مردمي است كه در حمايت از مبارزات و پايداري مردم اين مناطق نمود پيدا مي كند.

وي افزود: بخش ديگر در فعاليت هاي ديپلماتيك و در سطح هيات هاي ديپلماتيك و كشورها و نهادهاي قانوني بين المللي وابسته به سازمان ملل متحد نمود پيدا مي كند.

جمعه گفت: افزايش شمار صهيونيستها نسبت به فلسطينيان در اراضي اشغالي از دغدغه هاي رژيم صهيونيستي است و اين رژيم براي رسيدت به اين هدف اخراج فلسطينيان به روشهاي مختلف را در پيش گرفته است.

مسئول هماهنگي ستاد مردمي مقابله با احداث ديوار نژادپرستي حايل وشهرك سازي افزود: مسوولان صهيونيست محال بودن همزيستي با فلسطينيان در يك مكان را پنهان نمي كنند بنابراين در صدد هستند تا فلسطينينان را از مناطق هم مرز شهر قدس و مناطق اشغالي سال 1948 اخراج كنند و به آنان بقبولانند كه در بهترين حالت 20 درصد از مساحت كرانه باختري را در اختيار آنها خواهند گذاشت.
 8 – 20:34

پربیننده ترین خبرها