حركت ميليوني عزاداران حسيني بسوي كربلا

حركت ميليوني عزاداران حسيني بسوي كربلا
دوشنبه 19 دی 1390 - 16:53

نجف (العالم) ـ ميليون ها مسلمان عزادار از شهرهاي مختلف عراق به ويژه نجف اشرف و همچنين شهروندان ساير كشورهاي عربي و اسلامي براي مشاركت در مراسم اربعين حسيني به سوي شهر مقدس كربلا در حال حركت هستند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم، جمعيت فراواني از شهر مقدس نجف به سوي كربلاي معلي در حال حركت هستند و زائران اعم از زنان، مردان، جوانان، سالخوردگان و كودكان شرايط دشوار طبيعي و سختي هاي راه را ناديده گرفته و با پاي پياده در حال حركت به سوي كربلاي معلي هستند تا از نهضت حسيني درس بگيرند.

آنها در راه رسيدن به مراد خود، همه خطراتي را كه در ممكن است در كمين آنها باشد اعم از انفجارها و خطرات تروريستي ناديده گرفته اند.

در حالي كه زائران با پاي پياده و در سايه تأمين امنيت از سوي نيروهاي امنيتي عراق در حال حركت به سوي كربلاي معلي هستند هيأت هاي خدمات رساني حسيني اقدام به ارائه غذا و اقامتگاه رايگان به عزاداران مي نمايند. همچنين ايستگاه هاي سلامت به ارائه خدمات پزشكي به عزداران حسيني مبادرت مي كنند.

علي الحسيني مسئول يكي از ايستگاه هاي پزشكي در گفت وگو با خبرنگار شبكه خبري العالم اظهار داشت: در فاصله ديوانيه تا كربلاي معلي حدود 120 ايستگاه كمك هاي اوليه و 250 داوطلب مستقر شده اند كه به طور شبانه روزي در زمينه ارائه خدمات به عزاداران فعاليت مي كنند.

راهپيمايي عزاداران از شهرهاي مختلف عراق به سوي كربلاي معلي ادامه مي يابد و مراسم عزاداري در روز اربعين شهادت حضرت سيد الشهدا (ع) (24 دي) در كربلا به اوج خود مي رسد.
9-7:40

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها