دبيركل حزب ملي دموكراتيك يمن اعلام كرد:

وعده محاكمه مصونيت دهندگان به صالح

وعده محاكمه مصونيت دهندگان به صالح
دوشنبه 19 دی 1390 - 19:28

دبيركل حزب ملي دموكراتيك يمن با بيان اين كه به نمايندگي از ملت، اعطا كنندگان مصونيت به عبدالله صالح ديكتاتور يمن را محاكمه خواهيم كرد، گفت: دولت كنوني يمن غيرقانوني است و داراي اختيار اعطاي مصونيت به صالح و همدستانش نيست.

سيف الوشلي دوشنبه شب در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد: دولت كنوني يمن به هيچ وجه نماينده مردم نيست بلكه دولتي ضدانقلابي است.

الوشلي گفت: دولت كنوني يمن و احزاب ، قبايل و نظاميان حامي اين دولت با اعطاي مصونيت به عبدالله صالح و همدستانش موافقت كرده اند.
 
دبيركل حزب ملي دموكراتيك يمن افزود: ائتلاف ديدار مشترك ، حزب اصلاح و ديگر مزدوران عربستان كه 33 سال همدست رژيم عبدالله صالح در قتل مردم يمن و غارت اموال آنها بودند ، با اعطاي مصونيت به عبدالله صالح موافقت كردند.

الوشلي اظهار داشت: اين مزدوران با اعطاي مصونيت به عبدالله صالح ، به خودشان نيز مصونيت اعطا كردند زيرا شريك جنايات چند دهه عبدالله صالح بودند و بايد به دستگاه قضائي براي محاكمه تحويل شوند.
 
وي افزود: ما به نمايندگي از همه انقلابيون و گروه هاي ملي برنامه اي را براي محاكمه اعطاكنندگان مصونيت به عبدالله صالح آماده خواهيم كرد زيرا اعطاي مصونيت به عبدالله صالح خيانت به خون شهدا است.

الوشلي گفت: انقلاب تا تحقق همه اهداف مردم از جمله سرنگوني رژيم عبدالله صالح ادامه خواهد داشت.
  
تا كنون ده ها هزار يمني در اعتراض به موافقت دولت محمد سالم باسندوه با اعطاي مصونيت قضائي به عبدالله صالح و همدستانش ، در چند شهر يمن تظاهرات كرده اند.

تظاهرات گسترده اي در صنعاء در اعتراض به مصوبه اعطاي مصونيت به عبدالله صالح برگزار شد و تظاهركنندگان اين مصوبه را نخستين مصوبه قتل و كشتار خواندند.

تظاهراتي ديگر نيز در شهر "اِب" در مركز يمن برگزار شد كه تظاهركنندگان خواستار محاكمه عبدالله صالح و همدستانش به علت ارتكاب جنايات ضدبشري از آغاز انقلاب تاكنون شدند.

-9-16:51

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها