ضربه تشکیلات خودگردان به آشتی ملی

ضربه تشکیلات خودگردان به آشتی ملی
دوشنبه 19 دی 1390 - 19:31

يکي از رهبران جنبش مقاومت اسلامي (حماس) بازگشت به مذاکره با رژيم صهيونيستي را ضربه اي به تلاشها براي آشتي ملي در فلسطين دانست.

"مشیر المصری" دبیر فراکسیون حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین، شامگاه دوشنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: گروهی که با اشغالگران مذاکره می کند نماینده ملت فلسطین نیست، و این مذاکرات با نظر فلسطینی ها در تضاد است.

مشیر المصری تأکید کرد: نمایندگان ملت فلسطین در چارچوب رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین هستند؛ چراکه در قاهره توافق شد این سازمان دوباره طبق پایه های سیاسی و سازمانی جدیدی تأسیس شود.

مشیر المصری با اظهار تعجب از پافشاری مسئولان جنبش فتح برای ورود به این مذاکرات، خاطرنشان کرد: جنبش فتح با این اقدام بر تک روی در تصمیم گیری های سیاسی در فلسطین پافشاری می کند.

وی افزود: تنها طرف برنده در این مذاکرات رژیم اشغالگر است که تلاش می کند از این راه، چهره پلید و خون آلود خود را در برابر افکار عمومی جهان، بهبود بخشد.

مشیر المصری با اشاره به اظهارات "خالد مشعل" رییس دفتر سیاسی حماس که گفته بود تنها گزینه راهبردی ملت فلسطین و جنبش حماس، "جهاد و مقاومت" است، تأکید کرد: هیچ فرد و یا گروه فلسطینی این اختیار را ندارد که با رژیم اشغالگر وارد مذاکره شده و از اصول و حقوق ملت فلسطین کوتاه بیاید.

مشیر المصری درباره انقلابهای عربی، خاطرنشان کرد: باید با اتحاد فلسطینی ها از تحولات اخیر کشورهای عربی به نفع مسأله فلسطین استفاده کرد.

وی تأکید کرد: بازگشت به مذاکرات با رژیم اشغالگر به هر نحوی، در واقع تن دادن به شرطهای این رژیم است.



پربیننده ترین خبرها