رئیس کارکنان کاخ سفید استعفا کرد

رئیس کارکنان کاخ سفید استعفا کرد
سه شنبه 20 دی 1390 - 05:02

بيل ديلي، رئيس کارکنان کاخ سفيد، که تنها يک سال اين سمت را به عهده داشت، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، این خبر را اعلام کرد و گفت که جک لو، مدیر برنامه و بودجه کاخ سفید که از کهنه سربازان آمریکایی است، جانشین آقای دیلی می‌شود.

پیش از بیل دیلی، رام امانوئل، رئیس کارکنان کاخ سفید بود که با باراک اوباما روی کار آمد. اما آقای امانوئل در ابتدای سال ۲۰۱۱ میلادی (یک سال پیش) از سمت خود کناره‌گیری کرد و به شیکاگو رفت و شهردار این شهر شد.

اکنون بیل دیلی هم می‌خواهد که به شیکاگو برود. اما آن طور که رئیس جمهوری آمریکا گفته، دیلی می‌خواهد که «زمان بیشتری را با خانواده‌اش بگذراند، همان بهانه‌ای که بسیاری از بریدگان از دولت‌های آمریکا آن را بر زبان می‌رانند. بیل دیلی پیش از اینکه به کاخ سفید برود، معاون رئیس بانک جی‌پی‌ مورگان چیس، بود. او گفته که تا زمان انتخابات با رئیس‌جمهور کار می‌کند.

پس از اعلام خبر استعفای بیل دیلی، اوباما جانشین وی، یعنی جک لو را معرفی ‌کرد. به گفته منابع آگاه دیلی نتوانسته بود خیلی خوب با حلقه اصلی مشاوران سیاسی آقای اوباما ارتباط برقرار کند.

از حدود دو ماه پیش، بخشی از مسئولیت‌های مدیریتی آقای دیلی را فرد دیگری انجام می‌داد که پیش از بیل دیلی و بعد از رام امانوئل مسئولیت کارهای اجرایی را به عهده گرفته بود.

جک لو، در زمان بیل کلینتون مدیر برنامه و بودجه کاخ سفید بود و در زمان باراک اوباما هم همین پست را بر عهده دارد. او از سال ۱۹۸۰ میلادی چهره‌ای شناخته شده در میان اعضای حزب دموکرات است.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها