توافق تشکیلات خودگردان و تل آویو برای ادامه دیدارها

توافق تشکیلات خودگردان و تل آویو برای ادامه دیدارها
سه شنبه 20 دی 1390 - 09:05

هياتي از تشکيلات خودگردان فلسطين با هياتي از رژيم صهيونيستي روز دوشنبه به منظور هماهنگي جهت ادامه نشست ها تحت نظارت ملک عبدالله دوم پادشاه اردن ديدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه اردن، صائب عریقات به نمایندگی از تشکیلات خودگردان با "اسحاق مولخو" به نمایندگی از طرف صهیونیستی دیروز دوشنبه در امان ـ پایتخت اردن ـ دیدار کرد.

"محمد کاید" در مصاحبه با خبرگزاری رسمی اردن "پترا" خاطرنشان ساخت: طبق توافقات به عمل آمده این نشست ها ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: در جریان دیدار دیروز مقامات تشکیلات رام الله و اسرائیل پاره ای از مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این دیدار در فضایی کاملا شفاف و روشن برگزار گردید. وی تصریح کرد: هدف از این دیدارها دستیابی به توافقات و نزدیک سازی دیدگاه ها است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین هم در این مورد گزارش داد، منابع فتح اعلام کردند که طرح پیشنهادی طرف صهیونیستی در این نشست موجب سیطره اسرائیل بر گذرگاه های مرزی و مناطق سوق الجیشی تحت حاکمیت این تشکیلات می شود، این اقدام در حالی صورت می گیرد که رژیم صهیونیستی با قلمداد کردن قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور فلسطین مخالفت می کند.

"واصل ابویوسف" عضو کمیته مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" گفت: مولخو به عریقات یک طرح 22 ماده ای ارائه کرد که متضمن تدابیر امنیتی از جمله باقی نگه داشتن منطقه الاغوار تحت سیطره اسرائیل و عدم تحویل گذرگاه ها و تشکیل کشور فلسطینی فاقد سلاح و حاکمیت می باشد.

از سوی دیگر، "نمر حماد" مشاور سیاسی محمود عباس رئیس انتصابی تشکیلات خودگردان مدعی شد که نشست دیروز به منظور اطلاع از موضع تل آویو و نگاه آن در قبال مرزهای کشور فلسطین است و هیات تشکیلات خودگردان به منظور اطلاع از خواسته تل آویو به امان سفر کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها