هدف اتحاديه عرب در سوريه، توقف خشونت ها

هدف اتحاديه عرب در سوريه، توقف خشونت ها
سه شنبه 20 دی 1390 - 09:39

قاهره(العالم) ـ هاني خلاف نماينده سابق مصر در اتحاديه عرب گفت: طرح اتحاديه عرب بر متوقف كردن خشونت ها از سوي همه طرف ها در سوريه متمركز شده است.

هاني خلاف از كارشناسان بي طرف مصري در ميزگرد دوشنبه شب شبكه خبري العالم در باره وضعيت سوريه، با اشاره به اين كه اتحاديه عرب خواستار آرام كردن فضا براي برگزاري گفتگوهاي سياسي ميان دولت و مخالفان و متوقف كردن عمليات نظامي است تأكيد كرد: اتحاديه عرب همچنان بر راه حل سياسي از طريق گفتگو ميان همه گروه هاي مرتبط با بحران سوريه تأكيد دارد.

وي تصريح كرد: ابتكار اعراب كه همگان درباره آن توافق نظر دارند بر متوقف كردن فوري خشونت ها از سوي همه طرف ها، خارج كردن نيروها و تجهيزات نظامي از شهرها، آزادي زندانيان و اجازه دادن به رسانه ها براي پوشش دادن حوادث در سوريه متمركز است.

خلاف افزود: اتحاديه عرب نبايد فقط به نماينده هاي دولت ها اعتماد كند. بلكه بايد به همراه شماري از شخصيت هاي دانشمند از كشورهاي عربي براي كمك به نظام و مخالفان در راستاي دستيابي به توافقات اوليه براساس اين گفتگو اقداماتي را انجام دهد.

نماينده سابق مصر در اتحاديه عرب تأكيد كرد: برخي از گروه ها در سوريه به تغيير مسالمت آميز و فعاليت سازنده به دور از درگيري و خونريزي اعتقاد دارند. همچنين برخي از علماي ديني كشورهاي عربي مي توانند در راستاي ميانجي گري ميان مخالفان و نظام سوريه و جلوگيري از بين المللي شدن بحران آن تلاش كنند.
tt-9-21:38

پربیننده ترین خبرها