بشار اسد:

كشورهاي فاقد دموكراسي ما را نصحيت ميكنند

 كشورهاي فاقد دموكراسي ما را نصحيت ميكنند
سه شنبه 20 دی 1390 - 10:08

رييس جمهوري سوريه در ادامه سخنان خود با انتقاد از برخي كشورهاي عربي تصريح كرد: كشورهايي كه ما را به اجراي اصلاحات نصيحت مي كنند، خودشان كاملا از اصلاحات و دموكراسي به دورند.

بشار اسد در چهارمين سخنراني خود پس از آغاز بحرانخاطرنشان كرد: تلاش هايي بي پايان براي واداشتن رييس جمهور به كناره گيري از مسووليت ها وجود دارد اما من كسي نيستم كه از مسووليت هاي خود دست بكشم.
 
وي گفت: جريان سازي تبليغاتي ضد سوريه پس از گذشت دو ماه از بحران ، مرا بر آن داشت كه با رسانه ها مصاحبه كنم. سوريه در تاريخ نوين خود گرفتار جنگي بي سابقه شده است و پيروزي در اين جنگ بسيار نزديك است.

رييس جمهور سوريه با بيان اين كه هيچ گاه از خطر تخريب و تروريسم غافل نبوده ايم، افزود: خرابكاران، از تظاهرات مسالمت آميز براي خرابكاري و قتل و چپاول در سوريه سوء استفاده كردند.

وي اظهار داشت:    ايستادگي ما در برابر خرابكاران مانعي اساسي در برابر زمينه سازي دخالت بيگانگان در سوريه بوده و خواهد بود.

اسد در عين حال افزود: برخي از كشورهاي عربي سعي كردند نقشي اخلاق مدارانه و به جا در بحران سوريه ايفا كنند. دل برخي از مسوولان عرب نيز با ماست اما سياست آن ها عليه ماست.

رييس جمهور سوريه اظهار داشت:    مبارزه ما با كشورهاي عربي كه عليه ما اقدام مي كنند ، نيست بلكه با كساني است كه زمام آن ها را به دست دارند و به نمايندگي از اين كشورها تصميم گيري مي كنند.
 
وي گفت:ايفاي نقش اعراب زماني در دستور كار قرار گرفت كه تلاش ها براي واگذاري موضوع سوريه به شوراي امنيت به شكست انجاميد. برخي از كشورهاي عربي پيش بيني مي كردند كه ما دعوت به اصلاحات در كشور را نپذيريم اما ما آن را پذيرفتيم.

 

ادامه دارد 

پربیننده ترین خبرها