تحركات خارجي براي جنگ داخلي در عراق

تحركات خارجي براي جنگ داخلي در عراق
سه شنبه 20 دی 1390 - 16:32

بغداد (العالم)– سردبير روزنامه عراقي "السياسه" گفت: ورشكستي برخي از گروه هاي سياسي عراق آنان را به اجراي طرح هاي طرف هاي منطقه اي سوق داده است.

"عادل المانع " روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم ، برخي از كشورهاي عربي حوزه خليج فارس را به حمايت از بعضي گروه هاي سياسي ورشكسته عراقي با هدف رسيدن به اهداف خود متهم كرد.

وي خاطرنشان كرد كه ورشكستگي برخي از گروه هاي سياسي عراق آن ها را به سمت اجراي طرح هاي خارجي ها واداشته است.

سردبير روزنامه عراقي "السياسه" اظهار داشت: خارجي ها خواهان به راه افتادن جنگ داخلي در عراق از طريق بكارگيري گروه هاي ورشكسته سياسي هستند تا بتوانند بار ديگر قدرت را در اين كشور در دست بگيرند.

المانع با بيان اين كه هوشياري مردم عراق درمقايسه با گذشته بسيار بيشتر شده است ، گفت: تروريست ها هنگامي كه درسال 2005 مرقد امامان عسكري عليهما السلام را درسامرا منفجر كردند ، اين گونه گمان مي كردند كه وقتي اين اماكن مقدس و مهم شيعيان را هدف قرار دهند، جنگ داخلي درعراق شروع مي شود اما اين مساله براي مدت كوتاهي بود و پس از آن دولت و ملت عراق با همكاري هم توانستند اين بحران را حل كنند.

وي با بيان اين كه تفرقه و اختلاف افكني در بين مردم عراق خريدار ندارد؛ تصريح كرد: اما صحبت از طايفه گري در ميان گروه هاي سياسي وجود دارد و از سوي شخصيت ها و مسوولان برجسته هدايت مي شود.

10-10:50

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها