رد مصونيت ديكتاتور،

حق یمنیها برای قصاص صالح غصب شدنی نیست

حق یمنیها برای قصاص صالح غصب شدنی نیست
سه شنبه 20 دی 1390 - 18:57

يكي از اعضاي تشكل ديدار مشترك يمن به الزام آور نبودن مصونيت در نظر گرفته شده براي علي عبدالله صالح بر اساس طرح شوراي همكاري خليج فارس اشاره و تاكيد كرد كه حتي اگر مجلس اين مصونيت را بپذيرد ، خانواده هاي شهيدان حق قصاص عادلانه او را دارند.

"صادق اليوسفي" روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، درباره بررسي لايحه مصونيت علي عبدالله صالح پس از تصويب آن در كابينه باسندوه اظهار داشت: مصونيت ، بخشي از توافقنامه طرح شوراي همكاري خليج فارس است كه به عنوان كم هزينه ترين راه برون رفت از بحران به شمار مي رود و آن را براي تحقق اهداف انقلاب يمن مناسب نمي دانيم.

اليوسفي افزود: زيرا صالح همچنان به قدرت چنگ زده و حاضر است كه كشور را گرفتار جهنمي از جنگ ها و درگيري هاي داخلي كند تا بتواند همچنان قدرت را در اختيار خود داشته باشد.
 
وي اظهار داشت: من با مصونيت قضايي به علي عبدالله صالح مخالفم و توافقنامه امضا شده براي خانواده هاي شهيدان و زيان ديدگان از اين توافقنامه الزام آور نيست و آنان مي توانند قصاص عادلانه را خواستار شوند و هيچ كس نمي تواند آن ها را از مطالبه حقوق خود بازدارد حتي اگر مجلس راي به مصونيت صالح و همدستانش دهد.
 
اليوسفي با تاكيد بر اين كه پارلمان قطعا مصونيت صالح را تصويب خواهد كرد ، تاكيد كرد كه هيچ قانوني نمي تواند حق افراد بي گناه را ناحق كند و چنين كاري خلاف قوانين اسلامي ، معاهدات بين المللي و قوانين جهاني است به همين سبب اگر هم چنين مصونيتي تصويب شود ، پوچ و بي ارزش خواهد بود.
15:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها