تجليل صهيونيستها از شبکه الجزيره قطر

تجليل صهيونيستها از شبکه الجزيره قطر
چهارشنبه 21 دی 1390 - 12:00

تلويزيون رژيم صهيونيستي با قدرداني از شبکه الجزيره قطر، اين شبکه را عنصري فعال در تحاولات اخير منطقه و پيشبرد طرحهاي مطلوب خود دانست.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم، "عوزي رابي" ریيس دانشگاه خاورميانه تل آويو در اين خصوص در گفتگو با کانال ده تلويزيون رژيم صهيونيستي گفت: "قطريها همه توان خود را براي نقش آفريني و اثبات وجود خويش در خاورميانه بکار مي بندند".

وي افزود: "قطريها با استفاده از شبکه الجزيره در ترجمه سياستهاي خارجي خود، در صدد نفوذ در مسائل مختلف کشورهاي منطقه هستند".

عوزي رابي با تمجيد از شبکه الجزيره تأکید کرد: "مسئولان قطر وعربستان از انتقال بهار انقلابهاي عربي به این کشورها بسيار نگرانند".

 رابی گفت: "اين کشورها با اين واقعيت روبرو هستند که تاريخ انقضاي حکومتهاي سلطنتي فرا رسيده است. امير قطر بمنظور پيش گيري از تحرکات مردمي در اين کشور به هريک از شهروندان قطري مبلغ 60 هزار دلار اختصاص داده است".

 

دکتر"حکمت شحرور" کارشناس مسائل رژيم صهيونيستي در بررسي اين گزارش در گفتگو با برنامه اين هفته "العين الاسرائيليه" (از نگاه رسانه هاي اسرائيل) شبکه خبري العالم تصريح کرد: "دولت قطر چندين سال است که با رژيم صهيونيستي روابط ديپلماسي مخفيانه اي دارد".

وي افزود: "قطريها با ايجاد قرارگاه مرکزي نيروهاي آمريکايي در منطقه خليج فارس، و با توجه به موقعيت جغرافيايي خود توانستند از نقش عربستان در تصميم گيريهاي اتحاديه عرب پيشي بگيرند".

شحرور با اشاره به خرسندي صهيونيستها از عملکرد قطر در تعامل با مسائل روز جهان عرب تصريح  کرد:  "نقشهايی که قطر در تعامل بامسائل مختلف منطقه ايفا کرد، در راستاي منافع اسرائيل بوده و همواره مورد استقبال مقامات تل آويو قرار گرفته است".

شحرور در خصوص عملکرد آمریکا در گزینش مهره های مورد اعتماد خود برای ترسیم سیاستهای واشنگتن و تل آویو در منطقه تصریح کرد: "آمريکا با توجه به مطالعات مراکز راهبردي خود، نقشه هاي مورد نظر را ميان مهره هاي قطری و عربستانی توزيع مي کند".

 

8:14 -11



پربیننده ترین خبرها