جدی بودن اصلاحات در سوریه

جدی بودن اصلاحات در سوریه
چهارشنبه 21 دی 1390 - 15:04

نويسنده و تحليلگر سياسي سوري، سخنراني اخير رييس جمهوري اين کشور را ناشي از اعتماد وي به مردم دانست و گفت: سوريه با پذيرفتن ناظران اتحاديه عرب و ورود خبرنگاران خارجي به جهان ثابت كرد كه در اصلاحات و امنيت کشور كاملاً جدي است.

" عبدالله منيني" روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم، با تقدير از مخالفان سوري در داخل که دخالت خارجي در امور سوريه را نمی پذیرند، گفت: درخواست ما از اين مخالفان اينست كه در روند اصلاحات مشاركت کرده، و به ريشه كني خشونت ها كمك کنند.

منيني تأکید کرد: بشار اسد دیروز به تشريح صحيح بحران سوريه پرداخت و آن را "ساخته و پرداخته ديگران" و " آزمايشي واقعي " توصيف كرد؛ لذا بايد براي ريشه كني خشونت تلاش كنيم و این مستلزم همكاري جدي مخالفن و مشاركت آنان در مذاكرات سازنده است .

این تحليلگر سوري درباره اظهارات اسد كه گفته بود، سوريه مرحله خطر را پشت سر گذاشته است، گفت : اين خوش بيني با توجه به اموري است که اخیرا سوريه و منطقه با آن مواجه شده است.

منيني خاطرنشان کرد: به نظر مي رسد كه گزارش اوليه هيأت ناظران اتحاديه عرب، برخي مسائل را كه براي رسانه ها، مخالفان در داخل، و مخالفان سوریه در خارج روشن نشده بود، تبيين كرد .

وی گفت: هم اكنون مسائل روشن شده است، سوريه با حملات تروريستي برنامه ريزي شده مواجه شده و تروريست ها از فعاليت هاي مسالمت آميز اصلاح طلبانه سوء استفاده كردند.

این فعال سیاسی سوری افزود : دولت سوريه به هيأت ناظران اتحاديه عرب و خبرنگاران بسياري اجازه داد تا از شهرهایي كه ادعا مي شود تحت محاصره ارتش است، بازديد كنند؛ وزارت اطلاع رساني سوريه روز سه شنبه با ورود نمايندگان 165 رسانه به اين كشور براي آگاهي از واقعيت ها موافقت كرد.

 

10 – 22:38



پربیننده ترین خبرها