سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد:

پیگیری ترور دانشمندان ایرانی درمجامع بین المللی

پیگیری ترور دانشمندان ایرانی درمجامع بین المللی
چهارشنبه 21 دی 1390 - 16:09

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان آمريكا و رژيم صهيونيستي را مسئول ترور دانشمندان ايراني دانست و تاكيد كرد، كه ايران ترور دانشمندان هسته اي را در مجامع هسته اي پيگيري خواهد کرد.

 " رامين ميهمان پرست " روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: عوامل رژيم صهيونيستي و آمريكا در سالروز شهادت یکی از دانشمندان ايراني، بار ديگر با عوامل خود دست به ترور يكي از دانشمندان ايراني زدند.

مهندس مصطفی احمدی‌ روشن، معاون بازرگانی سایت نظنز، امروز صبح در عملیاتی تروریستی به شهادت رسید.

مهمان پرست تاكيد كرد : آمريكا و رژيم صهيونيستي مي خواهند در برابر حق مسلم ايران در دستيابي به فن آوري هسته اي براي مقاصد مسالمت آميز بايستند، به ويژه بعد از آن كه مشاهده كردند كه نخبگان جوان ايران چه گام هاي منحصر به فردي در اين زمينه برداشتند.

سخنگوي وزارت امور خارجه خاطر نشان كرد: آمريكا و رژيم صهيونيستي در تلاش براي متوقف كردن ايران با استفاده از اين راهكارهاي وحشيانه و عمليات تروريستي هستند، و به همين سبب به واسطه مزدوران و عوامل خود ، دانشمندان هسته اي ايران را ترور كردند.

وي افزود: آمريكا و رژيم صهيونيستي بدانند كه چنين كارهاي شنيعي نمي تواند جلوي حركت و پيشرفت ايران را بگيرد و كساني كه فكر مي كنند ترور دانشمندان ايراني جلوي پيشرفت ما را مي گيرد در اشتباه هستند، ما در همه زمينه ها به پيشرفت ادامه خواهيم داد.

مهمان پرست در ادامه توضيح داد كه افكار عمومي جهان آن ها را بازخواست خواهد كرد و آنان در قبال اعمال و رفتار خود مسئول خواهند بود؛ به ويژه كه ترور دانشمندان بر صلح و ثبات در تمام جهان تاثيرگذار خواهد بود.

سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينكه دولت تدابير امنيتي لازم براي تامين امنيت و محافظت از دانشمندان را در نظر گرفته بود ، خاطر نشان كرد : كساني كه در اين گونه عمليات تروريستي و مجرمانه دست داشته باشند به كيفر این اقدامات خواهند رسيد، و برخورد با كساني كه خود را در وقف خدمت به آمريكا و اسراييل مي كنند ، قاطعانه خواهد بود.

 وي گفت : دولت جمهوري اسلامي ايران اين جنايات آمريكا و رژيم صهيونيستي را در محافل بين المللي و مراجع ذيربط پيگيري خواهد كرد، و براي افكار عمومي جهان توضيح خواهد داد كه در معرض چه تروريسم سازمان دهي شده قرار دارد.

مهمان پرست تأکید کرد: ایران اين شيوه ها را براي همگان بر ملا خواهد كرد به ويژه براي كساني كه مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، از جمله آمريكا كه از اقدامات رژيم صهيونيستي حمايت و دفاع مي كند.

رامين ميهمان پرست خاطرنشان كرد: دولت ايران همه جهان و به ويژه كشورها و ملت هاي غربي را درباره حملات تروريستي به دانشمندان ايراني آگاه خواهد کرد؛ زيرا دانشمندان هيچ گناهي ندارند و تنها به دنبال سربلندي و پيشرفت كشور خود هستند، و مي خواهند كه كشورشان از راه ها و سازوكارهاي مسالمت آميز بهره ببرد.

 

15:41- 11



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها