معاون سابق وزير خارجه مصر عنوان كرد:

ترور دانشمندان ايراني كاراسراييل باپوشش غرب

 ترور دانشمندان ايراني كاراسراييل باپوشش غرب
پنج‌شنبه 22 دی 1390 - 10:01

معاون سابق وزير خارجه مصر در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به ترور ديروز (چهارشنبه 21دي) مصطفي احمدي روشن استاد دانشگاه و معاون بازرگاني سايت نطنز،ترور دانشمندان ايراني را جنايت تروريستي بين المللي عنوان كردكه رژيم صهيونيستي با پوشش كشورهاي غربي مرتكب مي شود.

"عبدالله الاشعل" پنجشنبه اظهار داشت: تروريسم، سياستي است كه رژيم صهيونيستي از آن براي مقابله با مقاومت و ايران و ساير چالش هايي كه با آن روبرو مي شود ، استفاده مي كند و مي داند كه هيچ كس اين رژيم را به سبب ارتكاب اين گونه جنايت ها بازخواست نمي كند و آن را دفاع از منافع خود مي خواند و هرگونه اقدام براي مقابله با برنامه هسته اي ايران را حق خود مي داند.

ترور دانشمندان ايراني جنايتي بين المللي
 
اين نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري مصر افزود: اين ترورها از نظر حقوقي جنايتي بين المللي به شمار مي رود. البته مسوولان ايراني هم در حمايت از دانشمندان خود نبايد كوتاهي كنند زيرا اسراييل براي ترور اين افراد از مزدوراني از داخل ايران استفاده كرده است.

تهديدهاي آمريكا و اسراييل به ارتكاب عمليات تروريستي درايران

الاشعل همچنين درباره پيامدهاي تهديد مسوولان آمريكايي و اسراييلي به ارتكاب عمليات تروريستي در ايران هشدار داد و گفت: اين كار مي تواند به پديده اي خطرناك در روابط بين الملل تبديل شود. بنابراين سازمان ملل بايد توافقنامه اي براي جرم دانستن ارتكاب عمليات تروريستي توسط كشورها در كشورهاي ديگر تدوين كند.

توقف فعاليت هسته اي ايران با ترور ممكن نيست

وي افزود: رژيم اسراييل نمي تواند با ترور عده اي از دانشمندان ايراني، ديگر دانشمندان اين كشور را از فعاليت در برنامه هسته اي بازدارد زيرا دانش هسته اي و توسعه آن براي ايران مساله اي ملي است و چنين اقدامات تروريستي نخواهد توانست آن را متوقف كند.

جامعه جهاني مشوق اسراييل براي ترور

اين ديپلمات سابق مصري تاكيد كرد: در قوانين بين المللي هيچ قانوني وجود ندارد كه دستيابي كشورها به سلاح اتمي را ممنوع كند اما قوانيني ضد هرج و مرج و تروريسم وجود دارد. با اين حال آن چه اسراييل را براي ارتكاب اين گونه جنايات تشويق مي كند سكوت جامعه جهاني در قبال اين جنايت هاست كه اين مساله سبب خواهد شد جامعه جهاني كنترل خود را در قبال اين جنايت ها و واكنش هاي مختلف به آن ها را از دست بدهد.

مشكل غرب با ايران بمب اتم نيست

معاون سابق وزير خارجه مصر افزود: مشكل آن ها با ايران، مشكل بمب اتمي يا موضوع هسته اي نيست ؛ مشكل آن ها اين است كه ايران مي خواهد مستقل باشد و به سياست غرب ، " نه " بگويد.

احتمال اقدامات تروريستي آمريكا ضد دولتهاي بهارعربي

الاشعل با يادآوري اين كه كنترل سياست آمريكا در دست اسراييل است ، هشدار داد كه ممكن است اين گونه ترورها توسط آمريكا ضد دولت هايي كه در كشورهاي عربي پس از انقلاب هاي مردمي و بهار عربي بر سر كار مي آيند نيز صورت بگيرد.

19:45 
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها