رييس مركز مطالعات حقوقي و راهبردي خاورميانه:

عربستان مخالف حمله به ايران است

عربستان مخالف حمله به ايران است
پنج‌شنبه 22 دی 1390 - 13:35

رييس مركز مطالعات حقوقي و راهبردي خاورميانه گفت: عربستان سعودي و كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس همواره مخالف هرگونه حمله به ايران يا بروز جنگ در منطقه هستند.

"انور عشقي" روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اين موضع گيري بارها بر زبان رييس سازمان اطلاعات عربستان سعودي و مسوولان رده بالاي اين كشور جاري شده است.

وي افزود: سفر اخير سعود الفيصل وزير خارجه عربستان به واشنگتن نيز در واقع تلاشي براي كاهش تنش هاي موجود در منطقه خليج فارس ميان ايران و آمريكا بود.

عشقي خاطر نشان كرد: تنش و جنگ در منطقه به همه ضرر خواهد رساند از آمريكا گرفته تا ايران و كشورهاي عرب منطقه؛ به همين سبب عربستان به دنبال آرام سازي اوضاع است.

وي بر ضرورت آغاز گفت و گو ميان طرف هاي درگير يا رقيب در منطقه تاكيد كرد و درباره مذاكرات وزير خارجه عربستان با مسوولان ارشد آمريكايي در واشنگتن گفت: اين گفت و گوها با محور امنيت خليج فارس برگزار شد.

رييس مركز مطالعات حقوقي و راهبردي خاورميانه، خروج آمريكا از عراق را موجب بروز خلاء راهبردي عنوان كرد و ا فزود:عربستان نمي خواهد اين خلاء توسط هيچ كسي پر شود ، چه كشور دوستي مثل ايران و چه دشمني مثل آمريكا يا رژيم صهيونيستي و در عوض خواهان به جا ماندن دوستي و ائتلاف با عراق در اين خصوص است.

عشقي درباره موضع عربستان سعودي در قبال مساله فلسطين نيز گفت: ما طرفدار اجراي طرح اتحاديه عرب به منظور سازش با اسراييل و برقراري صلح با اين رژيم هستيم.
22:17 

پربیننده ترین خبرها