حقوقدان بریتانیایی خواستار شد

سازمان ملل موضع خود را اعلام کند

سازمان ملل موضع خود را اعلام کند
جمعه 23 دی 1390 - 08:28

يک حقوقدان بريتانيايي ضمن درخواست از همه محافل بين المللي براي محکوم کردن ترور دانشمندان ايراني به سازمان ملل متحد توصيه کرد که ضمن شکستن سکوت خود در قبال ترور دانشمند جوان ايراني"شهيد مصطفي احمدي روشن" با اتخاذ موضعي مناسب اجازه ندهد اعتبار اين سازمان بين المللي بيش از اين از دست برود.

"اوليبر ماك ترنن " روز جمعه در گفت و گو با شبكه خبري العالم با تاکید بر اهمیت تعامل مثبت با برنامه صلح آمیز هسته ای ایران از طریق دیپلماسی فعال و دوری از اتخاذ تدابیر نادرست، تصریح کرد: سازمان ملل متحد  بايد ترور دانشمندان  ايراني را محكوم كند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه سازمان ملل چشم خود را بر این ترور ببندد موجب هرج و مرج در جهان و  تكرار چنين حوادث و تضعيف همه قوانين بين المللي خواهد شد .

این فعال بریتانیایی در زمینه حقوق بشر از تمايل كشورهاي غربي برای ایجاد جنگ سرد با ایران، گفت: اکنون نوبت ایران است که دلایل و اسناد دست داشتن رژيم صهيونيستي و آمريكا در عمليات ترور را به نهادهاي حقوقي بين المللي ارائه دهد تا حقایق برای جهانیان بیشتر آشکار شود..

اولیبر ماک ترنن افزود: رژيم صهيونيستي و آمريكا در سال هاي گذشته  توطئه های زیادی را علیه ایران اجرا کرده اند اما امروز مسئوليت ايران اين است كه حقايق را بيان كند و سازمان ملل نیز باید اقدام لازم را انجام دهد تا اعتبار آن بیش از این زیر سئوال نرود.

وی با ابراز تاسف از اقدامات و مواضع نادرست کشورهای غربی در قبال برنامه هسته ای ایران، تاكيد كرد: ايران نيز مانند ساير كشورها حق دارد تكنولوژي و برنامه مسالمت آميز هسته اي خود را  توسعه دهد ، این كشورهاي غربي هستند که باید سلاح هاي هسته اي خود را كه تهديدي براي همه جهان است از بين ببرند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها