کارشناس آمریکایی

قطر و اتحادیه عرب ابزار جنگ افروزی آمریکا

قطر و اتحادیه عرب ابزار جنگ افروزی آمریکا
جمعه 23 دی 1390 - 09:08

يک کارشناس آمريکايي در مسائل سياسي گفت که اتحاديه عرب بويژه قطر به ابزاري براي جنگ افروزي آمريکا در منطقه بويژه سوريه تبديل شده اند تا شايد زمينه ترسيم جغرافيايي جديد درخاورميانه مطابق دستورات کاخ سفيد فراهم شود.

" ویلیام جونز" روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم با بیان اینکه " غرب بویژه آمریکا و انگلیس درصدد سرنگون کردن دولت سوریه هستند و از هیچ اقدامی حتی اعمال فشار فزاینده بر اتحادیه عرب خودداری نکرده اند" ، تاکید کرد که سخنرانی اخیر " بشار اسد " رییس جمهوری سوریه ، صدمه بزرگی به این دسیسه غرب بویژه حیثیت آمریکا وارد کرد.

این کارشناس آمریکایی، از روسیه و چین به عنوان دو مانع بزرگ برای تحقق دسیسه های آمریکا علیه سوریه یاد کرد و افزود: در صورت سرنگونی دولت سوریه، اعتبار مسکو و پکن زیر سئوال می رود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا نشان داده است که بجز کنار رفتن اسد به گزینه دیگری راضی نیست اما هیچگاه نتوانسته است اوضاع را آنگونه که می خواهد تحت کنترل در آورد و اتحادیه عرب هم قادر نبوده است دستورات و دیکته های واشنگتن را در سوریه عملی کند.

جونز اظهارداشت: بشار اسد یک همپیمان نزدیک و دوست جمهوری اسلامی ایران است و به همین دلیل آمریکا قصد دارد او را از سر راه بردارد و کاخ سفید هرگز گزینه اصلاحات در سوریه را پیگیری نکرده است.

این کارشناس آمریکایی گفت: آمریکا و همپيمانانش  گزينه هاي مناسبي در اختيار ندارند و حمله نظامي نيز فعلا مطرح نيست ، آمريكا حتی اگر بريتانيا هم به كمكش بيايد قدرت حمله نظامي  ندارد.

وی افزود: هرگونه جنگی در منطقه، در یک طرف آن چين و روسيه و در طرف دیگر آمريكا و بريتانيا قرار خواهند گرفت و واشنگتن هرگز چنین گزینه ای را نمی پسندد.

جونزبه وظیفه طراحی شده برای قطر درتوطئه آمریکا و انگلیس برای سرنگون کردن دولت سوریه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: سفر"انورمالك " یک ناظر اتحادیه عرب در سوريه  به قطر  اتفاقي  نيست.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها