یک کارشناس ترکیه اعلام کرد

بازنگری نسبی سیاست آنکارا در قبال سوریه

بازنگری نسبی سیاست آنکارا در قبال سوریه
جمعه 23 دی 1390 - 10:57

يك كارشناس تركيه گفت: دولت تركيه بازنگري در سياست هاي منطقه اي خود بويژه در قبال سوريه و دوري جستن از غرب را از دو ماه قبل آغاز كرده است.

"فايق بولوط" روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت :تركيه طي دو ماهه اخير سياست هاي  خود را  كه مربوط به سوريه و عراق است، بازنگري كرده اما  اين به معناي تغيير ريشه اي و كلي سياست ها و بازگشت از آن نيست بلكه تغييراتي در آن ایجاد شده است.

وي  افزود: پس از  سفر " احمد داود اوغلو" وزیرخارجه ترکیه به تهران و سفر"علی لاریجانی" ریيس مجلس شورای اسلامی ايران  به آنكارا ميان دو كشور درباره بيشتر مسائل اقتصادي و تجاري و روابط دوجانبه تفاهم بوجود آمده است .

این کارشناس ترک تصریح کرد: تهران و آنکارا درباره  مواضع تركيه  نسبت به سوريه ،ايجاد سپر موشكي در تركيه و تحريم اقتصادي ايران و موارد ديگر همچنان با يكديگر اختلافاتی دارند.

فایق بولوط خاطرنشان کرد: ايجاد تفاهم  و توافق بیشتر ميان ایران و ترکیه گام مثبتي است و داراي تبعات خوبي بر تحولات در منطقه  از عراق تا لبنان وسوريه دارد و مانع از  مداخله كشورهاي بيگانه در منطقه مي شود.

وي با اشاره به  موضع  روسيه در حمايت از سوريه و ايران  گفت: همكاري و همياري كشورهاي منطقه بهتر از مداخلات بيگانگان و سياست هاي توسعه طلبانه آمريكا و رژيم صهيونيستي در منطقه و تلاش آنها براي فتنه انگيزي ميان تهران و آنکارا است .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها