كارشناس مسائل راهبردي روسیه:

ضرورت پاسخگویی شورای امنیت درقبال ترورها درایران

ضرورت پاسخگویی شورای امنیت درقبال ترورها درایران
جمعه 23 دی 1390 - 13:34

كارشناس مسائل راهبردي روسيه با تاکيد بر اينکه سازمان ملل و شوراي امنيت بايد ترور شهيد احمدي روشن را محکوم کند، تاكيد كرد: هر كشوري که در برابر ترور دانشمند ايراني سكوت كند، در اين جنايت شريك است .

"ويچسلاو موتوزوف" روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، گفت: مصطفی احمدی روشن، استاد دانشگاه ايراني اولين كسي نيست كه هدف ترور قرار گرفته است؛ روسيه این ترور را محكوم مي كند و شوراي امنيت سازمان ملل هم بايد علیه آن موضع گيري كند، چون تروريسم بين المللي غير قابل قبول است و بايد طراح اين ترورها را بيابيم.

وي درباره موضع روسيه در خصوص مجازاتهاي يكجانبه آمريكا و غرب عليه ايران، گفت: معاون وزير امور خارجه روسيه رسما اعلام كرده كه این کشور هر گونه مجازاتهاي اقتصادي خارج از چارچوب قطعنامه هاي سازمان ملل و شوراي امنيت را به شدت رد مي كند، و آن را مجازاتي نامشروع و غير قانوني می داند.

موتوزوف با اشاره به اینکه تحریم های آمریکا علیه ایران، اقتصاد رقبای اروپایی واشنگتن را هدف قرار داده است، افزود: به نظر من اين مجازاتها هيچ تاثيري بر اقتصاد ايران ندارد، زیرا ايران با كشورهاي همسايه خود، چين ، روسيه و غيره روابط  تجاری دارد؛ از سوی دیگر این مجازات ها ضربه اي به اقتصاد كشورهاي اروپايي از قبيل ايتاليا، اسپانيا و فرانسه است، كه اقتصاد ضعيفي دارند، و از نفت و گاز ايران استفاده مي کنند.

 

13-14:48



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها