منشأ اصلی بحران در بحرین

منشأ اصلی بحران در بحرین
جمعه 23 دی 1390 - 15:42

فعال سياسي بحريني، سلطه آمريکا و عربستان بر مراجع تصميم گيري در بحرين را دليل اصلي بحران در کشور دانست و تاکيد کرد اين دو کشور تلاش دارند، عرصه را از حضور روحانيون مخالف خالي کنند.

"سيد جعفر العلوي" از مسئولان جریان عمل اسلامی بحرین، روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت : آن ها نمي خواهند كه ملت نفس بكشد، زيرا بحريني ها را فاقد حق آزادي و عدالت مي دانند.

وي با اشاره به تعرض رسانه هاي وابسته به رژيم آل خليفه به آيت الله شيخ عيسي احمد قاسم و تلاش براي خدشه دار كردن چهره اين مبارز، گفت: آيت الله شيخ عيسي قاسم پدر معنوي انقلاب، و شخصيتي تاثيرگذار در بحرين است؛ و خطبه هاي روشنگر او در نماز جمعه كه با حضور هزاران تن از مردم بحرين برگزار مي شود، تاثيري انكار ناپذير دارد.

العلوي افزود: رژيم آل خليفه همواره سعي مي كند شيخ عيسي قاسم را در موضع تعرض قرار دهد تا به اين وسيله زمينه ايجاد فتنه طائفي را فراهم كند، و اين گونه جلوه دهد كه رهبران ديني به دنبال سلطه بر عرصه سياسي در بحرين هستند؛ اين در حالي است كه انقلاب بحرين مردمي است، و نه انقلاب ديني يك مذهب و طايفه بر مذهب و طايفه اي ديگر.

اين فعال سیاسی بحرینی تاكيد كرد: علماي گرانقدري نظير آيت الله شيخ عبدالجليل المقداد، علامه بزرگوار شيخ محفوظ، علامه شيخ عبدالعظيم المهتدي البحريني و شماري ديگر از علما و اساتيد بزرگ از جمله المشيمع، عبدالوهاب و استاد حقوقدان عبدالهادي صويع، همگي در زندان به سر مي برند و اين بخشي از سياست آمريكا در دور داشتن شخصيت هاي سياسي تاثيرگذار به منظور خالي كردن عرصه سياسي از اين چهره ها است.

شيخ العلوي تاكيد كرد : رژيم به اين رويكرد اكتفا نكرده و ترور شخصيتي و تعرض به شمار زيادي از شخصيت هاي مخالف نظام در تلويزيون ها و رسانه هاي رسمي بحرين را در دستور كار قرار داده است و رسانه های دولتی بحرین نقش مهمي در تفرقه افکنی ايفا مي كند.

 

14:15



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها