فراخوان حمایت از مردم شرق عربستان

فراخوان حمایت از مردم شرق عربستان
شنبه 24 دی 1390 - 09:01

يک كارشناسي عربستاني، مردم و سياستمداران عربستاني مقيم داخل و خارج اين کشور را به حمايت از اعتراضات مردم در استان الشرقيه فراخواند و گفت: رژيم آل سعود جنبش اصلاح طلبانه مردم را افراطي، مرتبط با خارج و فرقه اي معرفي مي كند تا از وظايف خود در قبال آنان طفره رود.

" حمزه الحسن" روز شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم افزود: رژيم آل سعود انتقاد و تظاهرات مسالمت آميز مردم را تحمل نمي كند ولي مردم از چند ماه پيش مقابل اين رژيم ايستاده اند.

وی تصریح کرد: رژیم سعودی برای برخورد با اعتراضات مردم عربستان تنها سیاست سرکوب را برگزیده است.

این کارشناس عربستانی با تاکید برضرورت حمايت از جنبش اعتراضي مردم عربستان تا دستيابي آنها به حقوق قانوني خود ، خاطرنشان کرد : اصلاح طلبان عربستان بايد مردم را مخاطب خود قرار دهند زيرا رژيم حاكم اهميتي به اصلاحات سياسي نمي دهد . 

حمزه الحسن، جنبش مردمي القطيف را اصلاح طلبانه توصيف كرد و گفت : رژيم آل سعود جنبش اعتراض آميز مردمي را افراطي ، مرتبط با خارج و فرقه اي معرفي مي كند تا از وظايف ملي خود شانه خالي كند و به سياست هاي شكست خورده خود ادامه دهد.

وی افزود: رژيم سعودی بویژه پس از انتصاب شاهزاده نايف به ولايتعهدي سركوبگري و خشونت هاي خود را افزايش داده است و حتي در سياست خارجي نيز اين سياست را پيگيري مي كند ولي شرايط كنوني با سياست های سركوبگرانه  آل سعود همراه نيست.  

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: جهان تغيير كرده است و شيوه سركوبگري ديگر كارآئي ندارد ، مردم عربستان براي دستيابي به آزادي آماده فداكاري هستند و در اعتراضات چند ماهه خود بارها اين مساله را اعلام كرده اند .

حمزه الحسن تصریح کرد: آل سعود و متحدان غربي اش، عربستان را امن و باثبات جلوه مي دهند ولي عربستان از تحولات و انقلاب هاي منطقه به دور نخواهد بود و مخالفت آل سعود و مفتي هاي درباري با اين انقلاب ها تاثیری نخواهد داشت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها