سکوت اتحادیه عرب درقبال سرکوب مردم عربستان

سکوت اتحادیه عرب درقبال سرکوب مردم عربستان
شنبه 24 دی 1390 - 09:54

يك فعال حقوقي مصري با انتقاد ازسكوت اتحاديه عرب در قبال سرکوب خونين اعتراضات مسالمت آميز مردم عربستان در شرق اين کشور بويژه شهرالعواميه بدست نيروهاي رژيم سعودي، اين اتحاديه را ابزار برخي كشورهاي عربي دانست كه به خواسته هاي ملت ها اهميتي نمي دهد.

"محمد منیب" روز شنبه درگفت وگو با شبکه خبری العالم، خاطرنشان کرد: ملت هاي عرب قيام كرده اند و تنها در صورت سرنگوني خاندان هاي فاسد و بدست آوردن حق تعیین سرنوشت خود و کشورهايشان به مبارزات پايان مي دهند.

وی تصریح کرد: خشونت نيروهاي رژیم سعودی عليه تظاهركنندگان و معترضان بویژه درشهر العواميه بیانگر خو و روحیه دیکتاتوری رژیم سعودی است که دست پرورده استعمار انگلیس می باشد.

این فعال حقوقی مصری با انتقاد از سکوت اتحاديه عرب در قبال جنایات رژیم سعودی بویژه در شرق عربستان گفت: اتحاديه عرب ابزار دست برخی كشورهاي عربي است و نمي تواند نقشي ايفا كند، اين اتحاديه نماينده رژیم هاي حاكم بر كشورهاي عربي و ابزار تبليغاتي آنهاست و در راستاي خواسته هاي ملت ها گام برنمي دارد.

محمد منیب تاکید کرد: سیاست رژیم سعودی در متهم كردن اصلاح طلبان عربستان به تروريسم و رفتارهاي تفرقه افكنانه ، همان سياستي است كه ديكتاتورها در بحرين، تونس، مصر و يمن در پيش گرفته بودند و به همين دليل ملت ها علیه آنها قيام كردند.

وی افزود:همه رژیم های دیکتاتورعرب بزودي سرنگون خواهند شد و نمي توانند از ادامه جنبش مردم در كشورهايشان كه درصدد بدست آوردن حق حاكميت بر سرنوشت خودشان هستند، جلوگيري كنند.

این فعال حقوقی مصری با تاکید به اینکه " دوره رژیم های دیکتاتور عرب بسر آمده است و بساط آنها بدست ملت ها برچیده می شود"، اظهارداشت:مردم جهان عرب در حال قيام هستند و تا زماني كه رژیم هاي فاسد و ظالم را سرنگون نكنند دست از مبارزه برنخواهند داشت.

وی گفت: رژیم سعودی تلاش مي كند تا از طریق بازداشت فعالان سياسي و مدني و دعوت كنندگان به برگزاري تظاهرات و ادامه كشتار و سركوب معترضان، اعتراضات مردم را سركوب كند.

محمد منيب با بیان اینکه رژیم سعودی كاملا عقب مانده است و از تاریخ درس عبرت نمی گیرد، افزود: حاكمان رژیم سعودی تلاش مي كنند، عربستان در وضعيت موجود باقي بماند تا از سوي تاريخ و ملت بازخواست نشوند و امتيازات و ثروت هايشان را حفظ كنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها