برغم تشدید اقدامات امنیتی

ادامه تظاهرات در شرق عربستان

ادامه تظاهرات در شرق عربستان
شنبه 24 دی 1390 - 11:26

يک فعال سياسي و حقوقي عربستاني تاكيد كرد كه تظاهرات مردم در شرق اين کشور از يك سال پيش تاکنون ادامه دارد و تنها خواسته آنها برقراري دموكراسي، آزادي و مساوات است.

" ابواحمد " روز شنبه در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم گفت : نيروهاي امنيتي عربستان براي پراكنده كردن تظاهرات مردم از گلوله‌هاي جنگي عليه آنها استفاده مي‌كنند و در نتيجه اين اقدام تاکنون شماري از مردم عربستان شهيد شده‌اند.

وي تصريح كرد: استان قطيف در شرق عربستان از دیروز جمعه شاهد تظاهرات گسترده مردم و اعتراض آنها به شهادت "عصام‌ محمد ابو‌عبدالله" است.

این شهروند عربستانی به ضرب گلوله جنگی نيروهاي امنيتي رژیم سعودی در شهرالعواميه شهيد شده است اما رژيم ‌سعودی همچنان از تحویل پيكر این شهيد به خانواده‌اش خودداري مي‌كند.

ابواحمد خاطرنشان کرد: درعربستان نيروهاي امنيتي هنگام حمله به تظاهرات مسالمت آمیز مردم از گاز اشك‌آور و ديگر ابزارهاي سركوب کمتر استفاده می کنند، بلكه همواره شاهد شلیک مستقیم تك‌ تيراندازان بسوی تظاهركنندگان هستیم.

وی گفت: زخمی ها به دلیل ترس از بازداشت از مراجعه به بیمارستان خودداری می کنند.

این فعال عربستانی افزود:سازمان‌هاي حقوق بشری اقدامات سركوبگرانه رژيم سعودي بویژه كشتارتظاهركنندگان و شكنجه زندانيان را محكوم مي‌كنند، اما این رژيم به اين واكنش‌ها توجهی نمي‌كند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها