سید حسن نصرالله:

ترور دانشمندان پیشرفت ایران را متوقف نکرد

ترور دانشمندان پیشرفت ایران را متوقف نکرد
شنبه 24 دی 1390 - 12:59

دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به ترور دانشمندان و توطئه غرب براي عقب نگه داشتن امت، تأکيد کرد: "امام خامنه اي ايران را به توليد فراخواندند، و اين يکي از دلايل قدرت است".

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "سید حسن نصرالله" بعد از ظهر امروز در مراسم اربعین حسینی (ع) در جنوب لبنان تأکید کرد: ترور دانشمندان ایرانی، پیشرفت فناوری در ایران را متوقف نکرد؛ آنها دانشمندان هسته ای را ترور می کنند، زیرا می خواهند که در دنیای عرب ما نوازنده، خواننده، و رقاص باشیم، و روزها و شبهایمان را به بیهودگی و لهو هدر دهیم؛ تا اینکه، در هر زمینه یا همه زمینه ها دانشمند نباشیم، و امتی نباشیم که علم را تولید می کند؛ بلکه آن را وارد کنیم.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود که به صورت زنده از شبکه خبری العالم پخش شد، خاطرنشان کرد: امام خامنه ای ایران را به تولید فراخواندند، و این یکی از دلایل قدرت است.

 

پایبندی حزب الله به راه مقاومت و سلاح آن

سید حسن نصرالله با تأکید بر پایبندی به گزینه و راه مقاومت و سلاح آن گفت: گزینه و راه مقاومت در کنار ارتش و ملت، تنها تضمین برای امنیت لبنان و دفاع از حاکمیت و کرامت این کشور است.

سید حسن نصرالله افزود: دیروز هنگامی که شنیدم بان کی مون می گوید از قدرت ویژه حزب الله نگران است، احساس سعادت کردم؛ نگرانی دبیرکل به ما اطمینان می بخشد و موجب سعادت ما می شود؛ مسأله مورد اهمیت برای ما نگرانی دبیرکل سازمان ملل و آمریکا و اسرائیل است.

وی تأکید کرد: همه تلاش ما آن است که ملت ما، کوچک و بزرگ در لبنان اطمینان خاطر پیدا کنند که مقاومت مانع اشغالگری جدید و نقض حاکمیت این کشور است، این امر موجب اطمینان خاطر و احساس سعادت ما می شود.

ادامه اشغال فلسطین نتیجه تکیه به اتحادیه عرب و سازمان ملل

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: طی چند دهه، نتیجه تکیه به اتحادیه عرب، سازمان ملل متحد، شورای امنیت، اتحادیه اروپا و غیره چه بوده است؟ .. نتیجه آن ادامه اشغال فلسطین است؛ 10 هزار فلسطینی در زندان هستند؛ میلیون ها فلسطینی آواره اند، و به قدس که متعلق به مسلمانان و مسیحیان است از سوی صهیونیستها بی حرمتی می شود.

سید حسن نصرالله گفت: اما مقاومت لبنان که به خداوند پناه برد، و به بازوی مردان خود تکیه کرد پیروزی را محقق ساخت؛ مقاومت در غزه و عراق هم پیروزی آفریدند.

پیگیری موضوع امام موسی صدر

سید حسن نصرالله با اشاره به موضوع امام موسی صدر، از گامهای دولت لبنان و اعزام هیأت رسمی این کشور به لیبی حمایت کرد و گفت: از برادرانمان در لیبی که برای همکاری در زمینه این پرونده قدردانی می کنیم و خواستار جدیت آنها در این زمینه هستیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ارتباط با اوضاع داخلی این کشور گفت: ما خواستار ادامه کار دولت هستیم و امیدواریم نخست وزیر و وزرای دولت با تلاش بیشتر به مسائل معیشتی مردم اهمیت و اولویت بدهند؛ این امر موجب جلب حمایت مردم می شود.

ضروت حل مسائل سوریه از طریق گفت و گو

نصر الله سپس خاطر نشان كرد : در خصوص سوريه با توجه به اين كه ما بيش از همه از تحولات جاري در اين كشور تاثير مي پذيريم ، سعي مي كنيم وضع سياسي كشورمان را از تاثيرات تحولات سوريه دور نگه داريم اما لبنان كشوري است كه بيش از هر كشور ديگري در منطقه از تحولات تاثير مي پذيرد.

وی افزود: به همين سبب از جايگاه دلسوزي و محبت به سوريه و ملت و رهبري اين كشور و هر چه در آن است ، از مخالفان سوري مي خواهيم دعوت اسد به گفت و گو را بپذيرند؛ و براي تحقق اصلاحات با او همكاري كنند؛ همچنين حل مسائل از طريق گفت و گو را خواستاريم، و به حفظ آرامش و ثبات كشور و زمين گذاشتن سلاح دعوت و توصيه مي كنيم.

تلاش برخی کشورهای منطقه برای ایجاد جنگهای فرقه ای

وي افزود : به همه كشورها اعلام مي كنم كه برخي درباره بروز جنگ فرقه ای در منطقه هشدار مي دهند در حالي كه رفتار شما اعم از رفتار سياسي و رسانه اي و تحريك ها و اقدامات ميداني اوضاع را به اين سمت سوق مي دهد. اگر در هشدارهاي خود صداقت داشتيد و به دنبال دور نگه داشتن منطقه از جنگ هاي طائفي بوديد پيش از هركاري در رفتار خود بازنگري مي كرديد.

دبيركل حزب الله لبنان در ادامه گفت : بهتر است به جاي اينكه مردم سوريه را در تنگنا و محاصره قرار دهند تا اوضاع به حد انفجار برسد ؛ همه دست به دست هم دهند و براي پايان دادن به بحران سوريه از راه هاي منطقي و عقلاني كمك كنند به ويژه كه در سوريه همه بر سلامت مردم اين كشور اصرار مي ورزند و براي پذيرش راه حل ها

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها